در حالی فروشندگان شرکت های پخش دارو هفته ای یکبار به داروخانه مراجعه می کنند که بطور متوسط روزی 10 فروشنده(ویزیتور) از این شرکت ها به هر داروخانه سر می زنند و اکثرشان سبد دارویی مشترکی را ارایه می کنند که می توان با مدیریت صحیح توزیع، این مشکل را مرتفع ساخت.

سلامت نیوز: در حالی فروشندگان شرکت های پخش دارو هفته ای یکبار به داروخانه مراجعه می کنند که بطور متوسط روزی 10 فروشنده(ویزیتور)  از  این شرکت ها به هر داروخانه سر می زنند و اکثرشان سبد دارویی مشترکی را ارایه می کنند که می توان با مدیریت صحیح توزیع، این مشکل را مرتفع ساخت.


به گزارش سلامت نیوز ، عضو کمیته راهبردی دومین کنفرانس صنعت پخش گفت: با وجود کثرت شرکت های پخش دارو، همچنان به شرکت های پخش، مجوز جدید اعطا می شود؛ این درحالیست که تعدد شرکت های پخش در کشور نه تنها باعث ارایه سبد دارویی مشترک که سبب رقابت ناسالم میان این شرکت ها شده، این امر در نهایت هدررفتن سرمایه های ملی به همراه دارد.


      مصطفی خدایی در آستانه برپایی "دومین کنفرانس صنعت پخش" که از روز سه شنبه 21 مهر ماه در برج میلاد برگزار می شود با اعلام این خبر گفت: تا یکسال  قبل 40 شرکت پخش سراسری دارو  در کشوروجود داشت که در حال حاضر تعداد این شرکت ها به 60 شرکت رسیده است وتعداد زیادی هم موافقت اصولی گرفته اند و به زودی مجوز فعالیت می گیرند.
      وی افزود: پیش از انقلاب در کشور تنها 4 تا 5 شرکت پخش داشتیم که در سال های بعد از جنگ رویکرد مدیریت کلان کشور به صنعت پخش باعث افزایش تعداد شرکت های پخش شد.
      عضو کمیته راهبردی دومین کنفرانس صنعت پخش تصریح کرد: کثرت اعطای مجوز به شرکت های پخش ما را به یاد بسیاری از صنایع در دهه های گذشته می اندازد که با توجه به نیاز یک برهه زمانی تعدادشان بیش از تقاضا افزایش یافت و این امر روی کیفیت ارایه خدمات و سوددهی  آن ها تاثیر منفی گذاشته، باعث ورشکستگی و خروج آن ها از تولید شد.
      وی با اشاره به اینکه یکی از مسایل مورد مناقشه، روش و رویکرد موجود در ورود سرمایه گذاری های جدید به صنعت پخش است، خاطر نشان ساخت: هر چند مجوز های موجود را نمیتوان باطل کرد، اما می توان از صدور مجوزهای فعالیت جدید دارو اجتناب کرد و علاقه مندان به این صنعت را به سمت سرمایه گذاری در جهت ارتقای کیفیت خدمات این حوزه سوق داد.
      خدایی اظهار داشت: در حالی فروشندگان شرکت های پخش دارو هفته ای یکبار به داروخانه مراجعه می کنند که بطور متوسط روزی 10 فروشنده (ویزیتور) از این شرکت ها به هر داروخانه سر می زنند و اکثرشان سبد دارویی مشترکی را ارایه  می کنند که می توان با مدیریت صحیح توزیع این مشکل را مرتفع ساخت.
      وی گفت: صنعت پخش نیازمند سیاست گذاری و تدوین یک استراتژی است و باید سرمایه ها به سمتی هدایت شود  که بازدهی داشته باشد که برگزاری دومین کنفرانس صنعت پخش گامی در جهت تحقق این امر است که در آن متخصصان و صاحبنظران با یکدیگر به هم اندیشی و تبادل نظر خواهند پرداخت.
      عضو کمیته راهبردی دومین کنفرانس صنعت پخش ادامه داد: در امریکا نیز در گذشته شرکت های پخش متعدد بود که به مرور این شرکت ها در هم ادغام شدند و در حال حاضر عمده فعالیت پخش دارو در آمریکا توسط تنها سه شرکت بزرگ پخش صورت می گیرد که ما نیز می بایستی از این الگو در جهت ادغام شرکت های پخش استفاده کنیم.
      وی تصریح کرد: صنعت پخش از مسئولان وزارت بهداشت در خواست دارد تا با محدودسازی اعطای مجوز به شرکت های پخش ، موجبات سرمایه گذاری در جهت ارتقای کیفیت خدمات پخش را فراهم کنند.
      گفتنی است، دومین کنفرانس صنعت پخش با حضور جمعی از دولتمردان، متخصصان و صاحبنظران این رشته 21 و 22 مهر ماه امسال درسالن اجتماعات برج میلاد تهران  برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha