یک متخصص بیماری‌های عفونی تاكید كرد: در اسهال‌های عفونی همراه با تب در بیمار نباید از داروهای مسکن روده‌ای که حرکات طبیعی روده را کند می‌کند، استفاده شود.

دکتر مینا آصف زاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عفونتهای روده‌ای گفت: این عفونت‌ها از طریق عوامل باکتریایی، ویروسی انگلی، به صورت خوراکی وارد روده انسان شده و تداخلات بالینی را به صورت اسهال، تب، تهوع و دردهای شکمی بروز می‌دهد.

وی در خصوص عفونت‌های روده‌ای و اسهال اظهار کرد: مهمترین مساله اسهال از دست رفتن آب بدن است که اگر جبران نشود باعث آسیب به کلیه خواهد شد.

آصف زاده افزود: اگر این بیماری با استفراغ همراه باشد باید سریعا فرد به مراکز درمانی مراجعه و سرم تزریقی دریافت كند.

وی با اشاره به اینکه با شروع اسهال باید به فرد مایعات خوراکی داده شود، گفت: علاوه بر مایعات می‌توان از سرم خوراکی به صورت سه پیمانه شکر و نصف قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری جوش شیرین و یک فنجان آب پرتقال در یک لیتر آب استفاده کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد بیمارانی که مشکل گوارشی دارند، اظهار کرد: این بیماران برای پیشگیری از اسهال باید به طور منطقی و تحت نظارت پزشک از داروهای آنتی اسید استفاده کنند.

آصف زاده رعایت بهداشت فردی را در پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای مهم دانست و افزود: شست و شوی دستها با آب و صابون، ضد عفونی كردن سبزیجات، استفاده از آب آشامیدنی سالم و تهیه مواد غذایی از مراکز بهداشتی از جمله مواردی است که باید برای پیشگیری از این بیماری رعایت کرد.

وی افزود: با توجه به این که بیماری اسهال در فصل گرم شایعتر است، باید در مسافرت از خوردن غذاهای نپخته و غیربهداشتی در رستوران‌های بین راهی خودداری و بهداشت فردی را رعایت كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha