وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر اینکه نظر دولت و مجلس در زمینه اجرای پروژه‌ها و طر‌ح‌ها بر این است که پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۰ درصدی در اولویت قرار گیرند، افزود: در سطح کشور برای ۳۰ سال آینده، پروژه‌هایی را گلنگ زنی کرده بودند اما اکنون برای اتمام این پروژه‌های نیمه تمام به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بخش تولید می‌تواند با تلاش بیشتر به این روند سرعت بخشد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر اینکه نظر دولت و مجلس در زمینه اجرای پروژه‌ها و طر‌ح‌ها بر این است که پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۰ درصدی در اولویت قرار گیرند، افزود: در سطح کشور برای ۳۰ سال آینده، پروژه‌هایی را گلنگ زنی کرده بودند اما اکنون برای اتمام این پروژه‌های نیمه تمام به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بخش تولید می‌تواند با تلاش بیشتر به این روند سرعت بخشد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سید حسن هاشمی که به عنوان نماینده دولت در شهرستان آمل حضور یافته بود دیروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، گفت: از کارآفرینی، اشتغال و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان مشکلات موجود کشور یاد کرد و گفت: لازم است که مسوولان نیز نسبت به این مشکلات واقع بین باشند.


وی تصریح کرد: در بسیاری از زمینه‌ها دشمنان مسیر رشد، شکوفایی و منافع ملی را با تحریم‌های روزافزون بسته‌اند و مانع پیشرفت‌های علمی حتی ورود برخی مواد اولیه دارویی، تجهیزات پزشکی، علمی و صنعتی در حوزه پزشکی شدند.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تنها برای دریافت مقالات که می‌توانند موتور محرکه در کشور باشند برای مراکز علمی و ۵۰۰ مرکز پژوهشی مشکلات زیادی با اجرای تحریم ایجاد شده است، اضافه کرد: این در حالی است که بنا به ادعای برخی کشور‌ها مبنی بر عدم تحریم پزشکی ایران، ما خلاف آن را شاهد بودیم.
وی با تاکید بر اینکه باید موانع و مشکلات پیش روی تولید برداشته شود، افزود: باید با واقع بینی در این زمینه قدم برداشت همچنین مسئولان باید مشکلات مردم را ببینند و برای رفع آنان تلاش کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه گرانی از جمله مشکلاتی است که دولت با آن مواجه است، گفت: در دو سال گذشته با توجه به تحریم‌ها، دولت سعی کرد تا جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد و همواره به فکر مهار گرانی‌هاست.


دکتر ‌هاشمی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه استان‌ها و شهر‌ها از وظایف اصلی دولت است، اظهار کرد: نزدیک به ۲۰۰ طرح نیمه‌تمام در آمل گزارش شده که اگر در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد، روند رشد و شکوفایی این شهرستان فراهم می‌شود.


وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بانک‌ها در حوزه اقتصادی باید حضور فعال تری داشته باشند، گفت: بانک‌ها باید مطالبات خود را دریافت کنند، هر چند دولت به بانک‌ها و بسیاری نهادهای اقتصادی بدهکار است اما نقش بانک‌ها در رونق اقتصادی کشور بسیار مهم است.
دکتر ‌هاشمی با اشاره به وجود آرامش نسبی در کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی انتظار داریم این آرامش‌ بیشتر شده تا در شرایط آرام گام‌های بزرگی برداریم.


وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نباید از مردم انتظار داشته باشیم که از ما تعریف کنند، گفت: انجام کار در کشور شرایط دشواری دارد و نباید راه خود را گم کنیم به دلیل اینکه راهی که پیش‌رو داریم، راهی است که امام و شهدا ترسیم کردند و به ما نشان دادند و جز با خدمت صادقانه، توکل به خدا و ایمان راسخ نمی‌توان در این مسیر به پیروزی رسید.


دکتر هاشمی به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه «هیچ عبادتی بالا‌تر از خدمت به خلق نیست» اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت کشور نامساعد است و خزانه در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و بیشتر از هر زمان دیگری، خزانه دولت خالی است و شرایط ویژه‌ای وجود دارد.
وی اضافه کرد: باید مسئولان در این شرایط سخت، با تدبیر مدیریت کرده و زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنند.


وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه وحدت موجود میان مسئولان آمل بسیار ارزشمند است، افزود: با اعتقاد قلبی و علمی میان مسئولان، می‌توان همدلی و همزبانی مورد تاکید رهبر انقلاب را محقق کرد.
وی با بیان اینکه شهرستان آمل مهد علم، دانش، فقاهت، سیاست و اندیشه است، یادآور شد: رشته کوه البرز و قله دماوند عامل شرایط آب و هوایی و طبیعت بسیار مناسب برای مازندران و آمل شده است.


وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات و موضوعات مطرح شده از سوی مدیران شهرستان آمل، گفت: هم‌اکنون جاده هراز یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی شمال کشور به پایتخت بوده و از نزدیک‌ترین مسیر‌ها بوده که چهار بانده کردن این محور از آرزوهای دیرین مردم است که امیدواریم در ماه‌های آینده بخش عمده از چهار بانده شدن اینجاده به بهره برداری برسد.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آینده شاهد بهره‌برداری از بیمارستان امام خمینی این شهرستان باشیم و تمام اورژانس‌ها و زیرساخت‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های امام علی (ع) و امام رضا (ع) نیز اصلاح و مرمت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha