سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 164408

یک متخصص طب فیزیکی با تاکید بر اینکه وزن کوله پشتی‌ها باید حداکثر معادل ۱۵ درصد از وزن دانش آموز باشد، گفت: این میزان در دانش آموزان ابتدایی به ۱۰ درصد می‌رسد.

سلامت نیوز:یک متخصص طب فیزیکی با تاکید بر اینکه وزن کوله پشتی‌ها باید حداکثر معادل ۱۵ درصد از وزن دانش آموز باشد، گفت: این میزان در دانش آموزان ابتدایی به ۱۰ درصد می‌رسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر هادی شجاعی با اشاره به اینکه استفاده از کوله پشتی‌های غیراستاندارد خطر ابتلا به کمردردهای مزمن را افزایش می‌دهد، گفت: گودی کمر، شانه‌های نامتقارن و تمایل شانه‌ها به طرف جلو از جمله عوارض شایعی است که بر اثر حمل کوله‌های غیراستاندارد، میان دانش آموزان مشاهده می‌شود.


وی گفت: شیوع کمردرد، انحنای ستون مهره‌ها و خم شدن شانه‌ها به طرف جلو، میان دانش آموزان دختر بیشتر از پسران گزارش شده است.
شجاعی خاطرنشان کرد: اکثر دانش آموزانی که کوله پشتی‌هایی با وزن بیش از ۱۵ درصد از وزن خود حمل کرده‌اند، دچار دردهای مزمن در ناحیه کمر، انحنای ستون مهره‌ها، دردهای گردنی و ناهنجاری‌های قامتی شده‌اند.


این متخصص طب فیزیکی گفت: خمیدگی، درد در ناحیه کمر و انحنای ستون فقرات در دانش آموزان را باید جدی گرفت و به تغییر وضعیت بدنی که بر اثر حمل سنگین کوله پشتی رخ می‌دهد، توجه کرد.


شجاعی به والدین توصیه کرد: در صورتی که فرزندان‌شان دچار اشکالاتی این چنینی هستند، هرچه زودتر با متخصص مربوطه مشورت کنند؛ زیرا ناهنجاری‌های قامتی با تغذیه مناسب، ورزش، یادگیری اصول صحیح نشستن و راه رفتن، در مراحل اولیه قابل درمان است.


شجاعی در پایان گفت: کیف‌های دستی بر اساس راست دست یا چپ دست بودن کودکان، تمام مدت با یک دست حمل می‌شود و در نتیجه به ستون فقرات و عضلات یک طرف بدن فشار وارد می کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha