وزیر بهداشت در واکنش به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر عقیم‌سازی زنان دچار آسیب‌های اجتماعی جهت پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری‌هایی نظیر ایدز و ... گفت: ما لازم است در این زمینه دنبال راه چاره باشیم و به علت‌ها بپردازیم. در زمینه افرادی که سلامت‌شان در معرض خطر است، قانون داریم و بر اساس آن پیش می‌رویم.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت در واکنش به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر عقیم‌سازی زنان دچار آسیب‌های اجتماعی جهت پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری‌هایی نظیر ایدز و ... گفت: ما لازم است در این زمینه دنبال راه چاره باشیم و به علت‌ها بپردازیم. در زمینه افرادی که سلامت‌شان در معرض خطر است، قانون داریم و بر اساس آن پیش می‌رویم.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه برگزاری نشست مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری با وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زنان دچار آسیب‌های اجتماعی و مباحثی مبنی بر عقیم‌سازی این افراد اظهار کرد: یکی از پیشنهاد‌های داده شده، معرفی آنها در جهت عقیم سازی است، اما تا مجوز شرعی نداشته باشیم این کار را نخواهیم کرد.


وی افزود: در حال حاضر تلاش می‌کنیم در جهت آموزش، ‌تامین شغل و مراقبت این دسته از زنان گام برداریم. در مجموع همواره بر اساس دستور شارع مقدس و قانون عمل خواهیم کرد.


وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ارایه خدمات سلامت روان به بازماندگان فاجعه منا، گفت: بازماندگان حج نیاز به مراقبت دارند و دولت در زمینه ارائه این کمک‌ها به بازماندگان حج اعلام آمادگی می‌کند. وزارت بهداشت آماده است همه نوع خدمات را در این جهت در اختیار سازمان حج و زیارت قرار دهد.
هاشمی افزود: ممکن است بازماندگان حج ممکن است دچار پرخاشگری شوند و سپس فاجعه پیش آمده را بپذیرند، اما ممکن است این پذیرش با افسردگی همراه باشد؛ بنابراین نیاز به مشاوره روانشناختی دارند.


هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در زمینه ارائه خدمات به بانوان در حوزه سلامت تفاوتی میان زنان و مردان نیست و در زمینه تکریم بیشتر بانوان پیشنهاد راه اندازی بیمارستان جامع خدمات بانوان داده شده است. این کار هم بار معنوی دارد و هم برای سرمایه گذاران سود اقتصادی در پی دارد.
وی اضافه کرد: در برخی از استان‌های کشور همه نوع متخصص و فوق تخصص زنان وجود دارد و ما می‌توانیم بیمارستان‌های جامع خدمات بانوان را برای آنها دایر کنیم. این بیمارستان‌ها در نقاط مختلف دنیا از جمله آمریکا، آسیا و اروپا وجود دارد.


وزیر بهداشت با بیان اینکه لازم است حتی برای مردان نیز بیمارستان‌هایی دایر شود،‌ گفت: برای احداث چنین بیمارستان‌هایی دولت در جهت ارائه تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی کمک خواهد کرد.


هاشمی در پاسخ به سوالی درباره زنان دچار آسیب‌های اجتماعی و مباحث مطرح شده مبنی بر عقیم‌سازی این افراد جهت پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری‌هایی نظیر ایدز و ... اظهار کرد: یکی از پیشنهاد‌های داده شده معرفی آنها در جهت عقیم سازی است، اما تا مجوز شرعی نداشته باشیم این کار را نخواهیم کرد. در حال حاضر تلاش می‌کنیم در جهت آموزش، ‌تامین شغل و مراقبت این دسته از زنان گام برداریم.


وی تاکید کرد: ما لازم است در این زمینه دنبال راه چاره باشیم و به علت‌ها بپردازیم. البته همواره بر اساس دستور شارع مقدس و قانون عمل خواهیم کرد. ما در زمینه افرادی که سلامت‌شان در معرض خطر است، قانون داریم و بر اساس آن پیش می‌رویم.


وزیر بهداشت درباره برنامه غربالگری بیماری‌های غیرواگیر زنان اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیر معمولا در بین زنان و مردان مشترک است که یکی از آنها دیابت است. در بخش‌هایی که پزشکان خانواده فعال هستند، غربالگری انجام می‌شود. به صورت استانی نیز چنین برنامه‌هایی در حال اجراست و چند برنامه کشوری را روی کاغذ داریم ولی عملیاتی کردن آنها منوط به حمایت مالی و پرسنلی است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha