عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، اهمیت معاینه فنی را در سلامت شهروندان و کاهش آلودگی هوا، ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به تصادفات اسفناک منجر به مرگ در محورهای درون و برون شهری و همچنین آلودگی هوا به دلیل نقص فنی خودروها، انجام معاینه فنی برای تمام خودروها لازم و ضروری است.

کاهش تلفات جاده‌ای در گرو معاینه فنی دقیق خودروها

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، اهمیت معاینه فنی را در سلامت شهروندان و کاهش آلودگی هوا، ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به تصادفات اسفناک منجر به مرگ در محورهای درون و برون شهری و همچنین آلودگی هوا به دلیل نقص فنی خودروها، انجام معاینه فنی برای تمام خودروها لازم و ضروری است.

عباس صلاحی در گفت وگو با خانه ملت با انتقاد از عملکرد برخی مراکز معاینه فنی خودرو، گفت: متاسفانه در برخی موارد تخلف هایی از سوی مراکز معاینه فنی صورت می گیرد که لازم است مسئولان ذی ربط با نظارت بیشتر، با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.

برخی از مراکز معاینه فنی اصولی نیستند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی از مراکز معاینه فنی اصولی نیستند، اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد معاینه فنی در زمان کوتاهی بدون اینکه نواقص خودرو رفع شود، انجام می شود و در واقع کیفیت فدای کمیت می شود؛ لذا لازم است مراکز معاینه فنی در خصوص معاینه خودروها احساس مسئولیت بیشتری داشته و حساسیت بیشتری در این خصوص به خرج دهند زیرا اگر معاینه فنی خودرو به صورت صحیح و منظم انجام شود، از آمار تصادفات کاسته و همچنین به کاهش آلودگی هوا منجر می شود.

ضرورت نظارت بیشتر مسئولان ذی ربط بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ نظارت بیشتر مسئولان ذی ربط را بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو ضروری خواند و گفت: با توجه به اینکه انجام معاینه فنی غیراصولی سلامت شهروندان را به خطر می اندازد بنابراین نظارت بیشتر مسئولان ذی ربط بر عملکرد این مراکز باعث می شود معاینه خودروها کارشناسانه و دقیق تر صورت گیرد.

صلاحی بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی خدمات مراکز معاینه فنی خودروها، تاکید کرد و افزود: نظارت مسئولان ذی ربط بر سیستم فنی خودروها از طریق ارتقا کمی و کیفی خدمات مراکز معاینه فنی خودروها ضروری است.

برخی از رانندگان هنوز به اهمیت معاینه فنی پی نبرده اند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از رانندگان هنوز به اهمیت معاینه فنی پی نبرده اند، اظهار داشت: با وجودی که دریافت برگ معاینه فنی خودرو، برای اطمینان از سالم بودن قطعات خودرو، جلوگیری از بروز تصادفات به دلیل نقص فنی، کاهش آلودگی محیط زیست و امنیت روانی جامعه ضروری و لازم است ولی متاسفانه تعداد زیادی از رانندگان هنوز به اهمیت این موضوع پی نبرده و با گریز از معاینه فنی،  جان خود و شهروندان را به خطر می اندازند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: رانندگان باید به این باور برسند که انجام معاینه فنی موجب اطمینان از ایمنی خودرو،‌ حفظ سلامت خود و سایر سرنشینان و همچنین تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha