یک متخصص ارتوپدی با بیان اینکه آرتروز یک بیماری مفصلی است که در افراد 50 سال به بالا شیوع می‌یابد، گفت: چاقی و افزایش وزن احتمال بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.

چاقی احتمال ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز: یک متخصص ارتوپدی با بیان اینکه آرتروز یک بیماری مفصلی است که در افراد 50 سال به بالا شیوع می‌یابد، گفت: چاقی و افزایش وزن احتمال بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر سیروس ملک‌پور  با بیان اینکه آرتروز یک بیماری سائیدگی مفصلی است، گفت: این بیماری به دلایل اولیه (ناشناخته) و یا ثانویه از قبیل علل مادرزادی، التهاب، روماتیسم، بیماری نقرس بروز پیدا می‌کند.وی با بیان اینکه چاقی و افزایش وزن از فاکتورهای مهم ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود، عنوان کرد: بنابراین به افراد توصیه می‌شود در جوانی برای پیشگیری از بروز آرتروز اقدام کنند و افرادی که دچار چاقی هستند نسبت به کاهش وزن اقدام کنند.این متخصص ارتوپدی در ادامه یادآور شد: مفصل هیپ(ران)، زانو و ستون فقرات بیش از سایر اندام‌ها دچار آرتروز می‌شود که از مهم‌ترین علائم بروز این بیماری می‌توان به درد اشاره کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: آرتروز در مراحل اولیه موجب خشکی مفاصل و عضلات می‌شود به گونه‌ای که فرد هنگام بیدار شدن از خواب احساس خستگی درد مفاصل دارد اما اگر بیماری پیشرفت داشته باشد فرد در هنگام بیدار شدن از خواب احساس درد بسیار زیادی می‌کند که به مرور طی روز بهبود می‌یابد و دچار اختلال حرکتی، تورم و تغییر شکل مفصل می‌شود.

ملک پور با بیان اینکه آرتروز در افراد 50 سال به بالا و افرادی که به مقدار فراوان مفاصل خود را به کار می‌گیرند از شیوع بیشتری برخوردار است، گفت: این بیماری در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است.

وی با بیان اینکه برخی مشاغل موجب بروز آتروز در افراد می‌شود، یادآور شد: اگر شغل افراد به گونه‌ای باشد که فشار مداوم بر روی مفاصل ایجاد کند، خطر ابتلا به آرتروز در فرد افزایش می‌یابد. هم چنین بسیاری از بدنسازها با بالا رفتن سن دچار آرتروز مفاصل زانو می‌شوند.این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه آرتروز در مفاصل زانو شایع‌تر است، گفت: به همین دلیل به افرادی 40 سال به بالا توصیه می‌شود از نشستن‌‌های طولانی مدت بر روی زانو و وارد کردن فشار مصاعف به آن پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha