مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: افتتاح خط تولید پوکه کپسول دارویی گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است ضمن آنکه امروز شاهد انحصار شکنی در این تولید بدست دستان توانمند متخصصان ایرانی هستیم.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: افتتاح خط تولید پوکه کپسول دارویی گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است ضمن آنکه امروز شاهد انحصار شکنی در این تولید بدست دستان توانمند متخصصان ایرانی هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، محمدتقی نوربخش روز سه شنبه در مراسم افتتاح دستگاه تولید کپسول سخت ژلاتین در شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: افتتاح این خط تولید منجر به پیشرفت صنعت دارویی کشور می شود. وی بیان داشت: افتتاح این خط تولید نقش بسزایی در پیشرفت صنعت دارویی کشور خواهد داشت، مجموعه سازمان تامین اجتماعی با تلاش مجاهدانه سعی کرده آثار اقتصادی تحریم ها را که به مردم متحمل می شود به حداقل برساند.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: این سازمان در بخش بیمه ای هر ماه حدود سه هزار میلیارد تومان برای تامین و تجهیز و در بخش درمان نیز یکهزار میلیارد تومان هزینه می کند.نوربخش با اشاره به تلاش های سازمان تامین اجتماعی در دوسال فعالیت دولت تدبیر و امید، افزود: در بخش درمان، سازمان پروژه هایی را که هفت تا هشت سال ناتمام مانده بود به اتمام رساند و در بخش دارویی نیز با تغییر مدیریت شستا رویکرد جدیدی در سازمان ایجاد شد.

نوربخش گفت: با تولید این محصول هم خودکفایی ایجاد شده و هم امکان صادرات آن به کشورهای اسلامی وجود دارد و هم زمینه برای تولیدات آینده فراهم شده است. 

وی اظهار داشت: تولید ژلاتین اسلامی می تواند ما را از واردات ژلاتین بی نیاز کند و حتی فرصتی است تا بتوانیم ژلاتین اسلامی را به کشورهای مسلمان صادر کنیم.سپس محمدرضا آیت اللهی مدیرعامل شستا، از تلاش متخصصانی که در ساخت دستگاه تلاش کرده اند، قدردانی کرد و گفت: ساخت این دستگاه نه تنها می تواند نیازهای کشور را در زمینه تولید دارو تامین کند بلکه بستری برای صادرات دارو فراهم خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha