سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توجه به علم و فعالیتهای پژوهشی باید بیش از وضعیت فعلی باشد، گفت: حرکت رو به جلو کشور در حوزه صنعت دارو تنها با تکیه بر تحقیق و پژوهش امکان پذیر است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی ربیعی در مراسم افتتاح دستگاه تولید پوکه کپسول دارویی در شرکت ژلاتین کپسول ایران، وابسته به هولدینگ دارویی تأمین، اظهار داشت:  باید به قدری در حوزه های مختلف علمی، تحقیق و پژوهش انجام شود که مسیری به جز پیشرفت برای کشور  باقی نماند.
وی ضمن تشکر از تمامی کارکنان این شرکت که تلاش ها و کوشش آنان باعث سرافرازی جامعه علمی و تولیدی ایران شده است، تصریح کرد: در صورتی که این موضوع به مقام معظم رهبری اعلام شود، ایشان شاد می‌شوند و ریاست جمهوری و دولت تدبیر و امید نیز به این متخصصان افتخار می‌کنند.
وی افزود: با تلاش هایی که در این شرکت صورت می‌گیرد از خروج سالیانه 18 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.
دکتر ربیعی اظهار داشت:  باور ما بر توانایی انجام امور، موضوع بسیار مهمی است اما متأسفانه رقابتهای سیاسی نامناسب منجر به نخبه کشی و انگیزه کشی می‌شود و روحیه استقامت و اعتماد به نفس را تضعیف می کند از اینرو باید در مقابل این تفکر بایستیم و روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در بین مردم تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در این شرکت جوهر دارویی بی ضرر تولید شده است و ماشینی که در این مرکز راه اندازی می شود توسط مهندسان همین مجموعه طراحی شده است، گفت: برای ما بسیار مهم است که تمامی ایرانیان، توانایی‌های فرزندان این ملت را باور کنند.
 وی افزود:  باید باور کنیم که می توانیم با وجود مشکلات و محدودیت های اقتصادی موجود در کشور، امروزه توجه به فن آوری‌های نوین همواره مورد توجه قرار دارد و این گونه اقدامات و تلاشها باید ادامه یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: صندوق های بازنشستگی در همه کشورهای جهان آرمتورهای توسعه هستند و امروز نیز با وجود نوسانات قیمت نفت و فولاد که عمده صادرات کشور را تشکیل می‌دهند،  باید این تلاش ها را ادامه دهیم چرا که این صنعت می تواند نقش بسیار خوبی در توسعه کشور داشته باشد.
وی افزود: صندوق های بازنشستگی موتور توسعه هستند و با استفاده از ظرفیت این صندوقها می‌توان برای توسعه صنعتی کشور استفاده کرد.
دکتر ربیعی با بیان اینکه ارزش دارایی صندوق ها در حال حاضر بیش از یکصد هزار میلیارد تومان است و می توانند بیش از وضعیت فعلی در صنایع مختلف فعالیت داشته باشند، خاطرنشان کرد:  درحوزه هایی که زمینه رشد و توسعه کشور وجود دارد، این صندوقها می توانند در این مسیر حرکت کنند.
وی تصریح کرد: این افتتاح نیز نمادی از همین امر است و چیزی خلق کرده اند که همسو با اقتصاد مقاومتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha