رییس مركز فوریت‌های پزشكی كشور گفت: تعداد دو هزار و 800 دستگاه آمبولانس جدید به مراكز اورژانس و بیمارستانی کشور افزوده می‌شود که قسمت عمده آن در بخش‌های پیش بیمارستانی استفاده خواهند شد.

غلامرضا معصومی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه همایش کشوری مدیریت بحران در نظام سلامت افزود: علاوه بر این آمبولانس‌ها 700 دستگاه آمبولانس نیز به پایگاه‌های اورژانس واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 922 هزار و 652 نفر مصدوم به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند و علاوه بر آن 503 هزار و 718 نفر نیز در محل حادثه درمان شده‌اند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کشور افزود: در دو ماهه اول سال جاری 288هزار و 530 مورد ماموریت امدادی انجام شده که از این میان 151 هزار و 104 نفر به بیمارستان اعزام شده‌اند.

معصومی تعداد امدادگران اورژانس کشور را 14 هزار نفر خواند و افزود: در حال حاضر 683 پایگاه امداد شهری و 943 پایگاه جاده‌ای وجود دارد که با دو هزار و 880 دستگاه آمبولانس در حال فعالیت هستند.

وی از به کارگیری 12 اتوبوس آمبولانس و 8 دستگاه بالگرد در ماموریت‌های امدادی خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این تعداد آمبولانس، 300 دستگاه آمبولانس فویبردرایو به مراكز استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشكی واگذار خواهد شد تا در زمستان و در مناطق صعب‌العبور از این آمبولانس‌ها استفاده كنند.

وی با اعلام اینکه پوشش جاده‌های کشور از نظر امداد و نجات کامل نیست، اظهار امیدواری کرد: برای تکمیل این پوشش دولت باید بودجه و اعتبار مناسبی را ایجاد كرده و وضعیت مناسب و مطلوب امدادی را در اختیار استان‌ها قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha