وزیر بهداشت با تایید مشکل ارائه خدمات سونوگرافی به دلیل کمبود متخصص این رشته در کشور از آموزش ماماها برای کنترل دوران حاملگی خبر داد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با تایید مشکل ارائه خدمات سونوگرافی به دلیل کمبود متخصص این رشته در کشور از آموزش ماماها برای کنترل دوران حاملگی خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم، یکی از مشکلات نظام سلامت، کمبودهای ارائه برخی خدمات آزمایشگاهی به بیماران و مردم است که یا خیلی گران هستند و یا در بخش‌های دولتی دسترسی مردم به این نوع خدمات با محدودیت مواجه است، به طوری که چندی قبل نیز دبیر اجرایی سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی نیز از عدم انجام یک‌سوم آزمایشات در کشور توسط بیمارستان‌ها و مراکز دولتی ابراز تاسف کرده بود.


در این رابطه سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در پاسخ به برخی کمبودهای آزمایشگاهی و همچنین سونوگرافی علی الخصوص در زمینه‌های هایتک به تسنیم گفت: خدمات در حوزه هایتک این طور نیست که همه آزمایشگاه‌ها بخواهند تمام آزمایشات را انجام دهند.


هاشمی ادامه داد: شاید یک نوع آزمایشی در کل تهران و در یک ماه 100 مورد لازم باشد که یک یا دو کیت استفاده شود و کفایت کند، زیرا در هیچ جای دنیا هم اینگونه نیست که یک آزمایشگاه بتواند همه آزمایشات را انجام دهد.


وزیر بهداشت تصریح کرد: بنابراین آزمایشات غربالگری در دوران حاملگی نه تنها در مراکز بیمارستانی، بلکه در نقاط دور دست روستاها نیز قابل انجام است.
هاشمی در ادامه با تایید مشکلاتی در حوزه خدمات سونوگرافی عنوان کرد: مشکلی که داریم در بحث سونوگرافی است و مشکل سونوگرافی نیز به دلیل کمبود متخصص این رشته است که فقط در مراکز بهداشتی صورت می‌پذیرد.


وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین در صدد هستیم در این زمینه ماماها را آموزش دهیم تا بتوانند کنترل دوران حاملگی را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha