چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 164478

چای یا قهوه؟ شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ هنگام خستگی و خواب آلودگی چای بهتر شما را سرحال می آورد یا قهوه؟ اگر جزء طرفداران چای هستید، یک نوید برایتان داریم؛ ما به شما استخوان های سالم و مستحکم را مژده می دهیم!

چای سیاه بنوشید تا استخوان های سالم داشته باشید

سلامت نیوز: چای یا قهوه؟ شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ هنگام خستگی و خواب آلودگی چای بهتر شما را سرحال می آورد یا قهوه؟ اگر جزء طرفداران چای هستید، یک نوید برایتان داریم؛ ما به شما استخوان های سالم و مستحکم را مژده می دهیم!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، نوشیدن چند فنجان چای سیاه بدون شیر در طول روز با قوی تر شدن استخوان ها و عدم شکستگی آنها ارتباط مستقیمی دارد. بر اساس یکی از آخرین تحقیقات انجام شده، زنانی که در طول روز حداقل سه فنجان چای می نوشند 34 درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به آرتروز قرار دارند. هم چنین، شکستگی استخوان در این گروه از زنان 43 درصد کمتر از دیگران اتفاق می افتد.

اگرچه تا کنون دلیل اصلی چنین اتفاقی مشخص نشده است؛ ولی دانشمندان بر این باور هستند که فلانوئید(نوعی آنتی اکسیدان) موجود در چای می تواند نقش تأثیرگذاری در ویژگی استحکام بخشی چای به استخوان ها داشته باشد. از همین رو، به زنان میانسالی که از شکستگی استخوان هایشان ترس دارند و دائماً به فکر راهی برای جلوگیری از این اتفاق هستند توصیه می شود مصرف روزانه سه فنجان چای یا بیشتر را در طول روز را فراموش نکنند.

بنابراین، اگر علاقه مند به مصرف نوشیدنی های کافئین دار هستید و باید صبح خود را با نوشیدنی گرم که قدرت انرژی بخشی داشته باشد آغاز کنید، پیشنهاد دانشمندان به شما چای است. نوشیدنی که نه تنها خواب را از چشمان فراری می دهد بلکه سلامت و استحکام استخوان های شما را هم تضمین می کند.

منبع: webmd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha