معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو در مورد کاهش مصرف شکر در محصولات غذایی گفت: حد مطلوب مصرف شکر برای افراد سالم کمتر از 10درصد انرژی روزانه معادل حدود 50گرم در روز است و باید در رژیم غذایی روزانه این مقدار رعایت شود.

سلامت نیوز: معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو در مورد کاهش مصرف شکر در محصولات غذایی گفت: حد مطلوب مصرف شکر برای افراد سالم کمتر از 10درصد انرژی روزانه معادل حدود 50گرم در روز است و باید در رژیم غذایی روزانه این مقدار رعایت شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، سهیل اسکندری با اشاره به اینکه درحال حاضر 156 واحد تولید کننده نوشابه گاز دار و 340 واحد تولید کننده نوشیدنی میوه ای در کشور مشغول فعالیت می باشند تصریح کرد: درسال 93 در راستای کاهش مصرف شکر بازنگری در ضوابط نوشیدنی میوه ای است که 1.5 درصد میزان شکر مصرفی کم شده و 5درصد میزان آبمیوه مصرفی در فرمولاسیون افزایش پیدا کرده است.


وی همچنین بیان کرد: براساس مصوبه کمیته فنی قانونی اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی که در راستای ارتقاء سلامت محصولات غذایی صورت پذیرفته، کاهش مصرف شکر در نوشابه های گازدار به حداکثر 9درصد تقلیل یافته است.


این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ضمن توصیه به عدم استفاده از نوشیدنی مالت طعم دار بدلیل مصرف بالای شکر در خصوص نوشیدنی های مالت بدون طعم اظهار کرد: بدلیل عدم افزودن شکر با معیارهای تغذیه ای صحیح  منطبق است.


اسکندری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در راستای کاهش مصرف شکر، واردات نوشابه های گازدار  توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است ضمن اینکه کاهش مقدار شکر مجاز در نوشابه های انرژی زا، از دیگر دست آوردهای اقدامات سازمان غذا و دارو است.


معاون اداره کل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر مصوبات کاهش شکر فرمولاسیون در شیرهای طعم دار و دسترهای لبنی، خبر از کاهش 10درصد شکر در فراورده های مذکور داد و خاطر نشان کرد: حداکثر سقف شکر در شیرهای طعم دار از تاریخ 1/10/94 براساس ابلاغ اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی کاهش می یابد.
وی در خاتمه از میزان قند مجاز در فراورده های یخی نیز سخن گفت و از تاریخ دهم دیماه سال جاری این عدد به 10 درصد کاهش خواهد یافت.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha