رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: انجام اعمال جراحی زیبایی و پلاستیک آمیزه‌ای از تخصص و هنر پزشک است و قطعاً قیمت‌گذاری بر روی یک اثر هنری اشتباه بوده و تعرفه‌گذاری آن صحیح نیست.

رئیس نظام پزشکی:تعرفه‌گذاری برای جراحی‌های زیبایی اشتباه است

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: انجام اعمال جراحی زیبایی و پلاستیک آمیزه‌ای از تخصص و هنر پزشک است و قطعاً قیمت‌گذاری بر روی یک اثر هنری اشتباه بوده و تعرفه‌گذاری آن صحیح نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران گفت: امروز در بحث جراحی جمجمه و جراحی‌های سر و گردن دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که این پیشرفت‌ها را مدیون کار تیمی و زحمات متخصصان راینولوژی ایران هستیم.
وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه راینولوژی گفت: خوشبختانه روش‌های نوین و به‌روز در جراحی‌های راینولوژی جای خود را باز کرده است و تقریبا با توجه به پیشرفت‌های اخیر رتبه قابل قبولی در این‌گونه جراحی‌ها داشته‌ایم.


وی ادامه داد: کشور ما بسیار حادثه‌خیز است و با توجه به تصادفات و حوادث جاده‌ای این‌چنین، ضرورت و اهمیت اعمال راینولوژی دو چندان می‌شود.
زالی افزود: استفاده از مهندسی بافت و پلیمر در بحث بازسازی‌ها و نواقص و جراحی‌های پلاستیک بسیار حایز اهمیت است که با استفاده از آن بسیاری از درمان ضایعات سرو صورت و گردن انجام می‌شود.


وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که باید به آن توجه کرد شناخت ساختمان آناتومی سر و گردن و انجام اعمال جراحی با کمترین صدمات بافتی و عوارض جانبی است.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ضمن اشاره به لزوم حمایت از جامعه پزشکی گفت: باید اعتماد به نفس پزشکان‌ را بالا ببریم و اقدامات حقوقی و معنوی و حمایتی بیشتری از پزشکان صورت بگیرد، در غیر این صورت انجام عمل‌های جراحی سخت و پیچیده و مهم با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد و پزشکان تمایل به انجام این‌گونه عمل‌ها را از دست می‌دهند.


زالی در ادامه با مطرح کردن مشکلات تعرفه‌ای و پرداختن به حقوق مالی و معنوی پزشکان حوزه راینولوژی گفت: فاصله زیاد قیمت تمام‌شده خدمات جراحی و تعرفه‌های تعیین‌شده در حوزه پزشکی، باعث برخی تا رضایتی‌هایی در جامعه پزشکان شده است. باید بپذیریم که جراحی‌های راینولوژی بسیار پیچیده است و  در آن پزشک از هنر و تخصص همزمان استفاده می‌کند و نمی‌شود بر روی هنر پزشک قیمت گذاشت، همان‌گونه که نمی‌توان بر روی یک تابلوی نقاشی و هنری قیمت‌گذاری کرد.


وی افزود: باید به این موضوع توجه کرد که آیا برای اعمال جراحی زیبایی می‌توان تعرفه گذاری و قیمت‌گذاری کرد یا خیر؟ در بیشتر عمل‌ها راینولوژی، ما با یک بیمار طرف نیستیم و تنها مراجعه‌کننده می‌خواهد که عمل زیبایی انجام دهد. حال اینکه آیا باید به او هم به چشم بیمار و تعرفه‌های نظام سلامت نگاه کرد یا خیر؟ جراحی پلاستیک و راینولوژی از هنر پزشک سرچشمه می‌گیرد و قطعاً تعرفه گذاری بر روی یک کار هنری اشتباه است.


وی در پایان گفت:‌ به جامعه پزشکان ایرانی و جراحانمان افتخار می‌کنیم چراکه اگر موفقیتی در حوزه سلامت داریم باید در نظر داشت که بدون زحمات آن‌ها این موفقیت هرگز کسب نمی‌شد؛ همچنین باید فضای رسانه‌ای و فضای کشور را در جهت تکریم از زحمات جامعه پزشکی قرار دهیم که قطعاً هر چه بیشتر این احترام حفظ شود مردم بیشتر سود خواهند برد و حتماً رابطه خوب پزشک و بیمار می‌تواند در روند درمانی مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha