وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاسیس اولین پارک زیست فناوری حوزه علوم پزشکی با نام "بوعلی سینا" خبر داد و گفت: این پارک زیست فناوری وابسته به انستیتو پاستور است و به زودی شرکتهایی در این پارک مستقر خواهند شد.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با مهر افزود: مجوز اصلی این پارک زیست فناوری از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ شده و اساسنامه این پارک نیز برای تصویب به شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرآیند تصویب اساسنامه در شورای گسترش همزمان مذاکراتی نیز با برخی از شرکتهای خصوصی انجام شده است تا در این پارک مستقر شوند.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولین بار آذرماه سال 1386 از موافقت رئیس جمهور با ایجاد اولین پارک زیست فناوری کشور خبر داده و گفته بود: خوشبختانه رئیس‌جمهور موافقت کرده است تا این پارک در کنار مجموعه پاستور کرج راه اندازی شود که امیدواریم بتوانیم حمایتهای لازم از نظر مکان و منابع مالی را برای تجهیز آن کسب کنیم.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با مهر در خصوص طرح احداث نخستین پارک علم و فناوری در حوزه علوم پزشکی یادآور شده بود: به نظر می آید ایجاد این پارک زیست فناوری زیرساخت مهمی است که باعث می ‌شود این چرخه ایده تا محصول با سرعت بیشتری پیگیری شود و وزارت بهداشت بتواند محققان را بیشتر درگیر تحقیقات معطوف به نتیجه و معطوف به محصول کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha