اختصاص یک میلیارد تومان بودجه برای حمایت از بیماران پروانه ای

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش در حاشیه نشست مشترک وزارت بهداشت با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب یزد درباره بیماران ای‌بی و روزگار سخت این بیماران و اقداماتی که وزارت بهداشت برای این بیماران انجام داده، گفت: خوشبختانه کارهای خوبی برای بیماران پروانه‌ای انجام شده و در حال انجام است اما من معتقدم هنوز این اقدامات کافی نیـست.

دکتر سید حسن‌هاشمی در ادامه افزود: همچنین ما به دولت پیشنهاد کرده‌ایم ای‌بی جزو بیماری‌های خاص محسوب شود که امیدواریم به نتیجه برسد. وزیر بهداشت همچنین مسئولیت پیگیری وضعیت بیماران ای‌بی را سید محمدهادی ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت کشور معرفی کرد.

ایازی نیز در پاسخ به آفتاب یزد در این باره گفت: در درجه اول اعتباری به مبلغ یک میلیارد تومان برای حمایت از خانواده‌های بیماران ای‌بی در نظر گرفته شده است تا با تعامل سازمان غذا و دارو نیازهای دارویی و مکمل‌های غذایی مورد نیاز این بیماران تامین و در اختیارشان قرار داده شود.

وی با بیان اینکه بنیاد امور مستضعفان نیز مکانی را به عنوان خانه ای‌بی در اختیار این بیماران قرار داده، اظهار کرد: همچنین قرار شده این سازمان ماهی 150 میلیون تومان را در اختیار خانه ای‌بی قرار دهد که خوشبختانه این بودجه نیز در حال اختصاص داده‌ شدن است.

قائم مقام وزیر در ادامه افزود: مجوز یک سازمان مردم‌نهاد نیز در این حوزه صادر شده تا پیگیر مسائل و مشکلات این بیماران باشد که هیئت مدیره آن نیز انتخاب شده و اکنون تحت عنوان خانه ای‌بی در حال فعالیت است.

وی در پاسخ به اینکه اما این خانه به رغم افتتاح شدن و قول وزارت بهداشت هنوز به کادر پزشکی مجهز نشده است، بیان کرد: خانه ای‌بی محیطی درمانی نیست بلکه مرکز فعالیت‌های اجتماعی و احیانا غربالگری اولیه این بیماران است.

اقدامات درمانی این بیماران باید در بیمارستان‌ها انجام شود که در این زمینه نیز خانه ای‌بی باید به عنوان یک سمن تعاملات لازم را مراکز درمانی انجام دهد.

ایازی با اشاره به اینکه خوشبختانه این اقدام نیز در حال انجام شدن است، اظهار امیدواری کرد: مطمئنا بخش بزرگی از دغدغه‌های بیماران ای‌بی و خانواده‌هایشان به زودی رفع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha