یک متخصص اعصاب و روان، عنوان کرد: افسردگی شایع‌ترین اختلال روانپزشکی است که اگر در مراحل ابتدایی مورد توجه قرار بگیرد قابل درمان خواهد بود.

سلامت نیوز:یک متخصص اعصاب و روان، عنوان کرد: افسردگی شایع‌ترین اختلال روانپزشکی است که اگر در مراحل ابتدایی مورد توجه قرار بگیرد قابل درمان خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ،دکتر احمد علی نور بالاافسردگی را شایع‌ترین اختلال قرن دانست و گفت: این اختلال به گونه‌ای شایع است که سازمان بهداشت جهانی از افسردگی به عنوان یک بحران جهانی یاد کرده است.

افسردگی یک اختلال شایع در تمام دنیا است به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود در سال 2030 در کشورهای در حال توسعه افسردگی بعد از ایدز بیشترین بار بیماری و در کشورهای توسعه یافته رتبه اول را داشته باشد.این متخصص اعصاب و روان با بیان اینکه افسردگی یک بیماری همه گیر اما قابل درمان است، عنوان کرد: اگر افراد به موقع برای درمان مراجعه کنند، این اختلال قابل درمان خواهد بود و فرد می‌تواند به راحتی به زندگی عادی خود ادامه دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: گاهی در فرهنگ ما افسردگی معادل یک اختلال روانپزشکی است که گمان می‌رود افرادی که دچار ضعف اراده و ایمان شده‌اند به آن مبتلا می‌شوند اما باید گفت این باور غلط است و هر کس می‌تواند به این اختلال همانند سایر بیماری‌ها مبتلا شود.

نور بالا درباره علائم اولیه افسردگی گفت: فرد افسرده در مراحل اول دچار احساس پوچی، کاهش انگیزه برای فعالیت روزانه، بی‌حوصلگی، ضعف و بی‌حالی، کاهش امید به آینده و گاه نا امیدی، اختلال خواب، کاهش اشتها و تغییرات تمایل زناشویی می‌‌شود بنابراین توصیه می‌شود، در صورت بروز هر یک از علائم فوق فرد به مراکز درمان مراجعه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha