سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۸

یك روانشناس گفت: نقاشی كردن و حتی خط ‌خطی كردن كاغذ توسط كودك، موجب تخلیه درونیات كودك و ایجاد حس آرامش در وی می‌شود.

دكتر محمد حسین‌زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: نقاشی كردن و خط خطی كردن كاغذ توسط كودك موجب تخلیه روانی كودك و ایجاد حس آرامش پس از خلق یك اثر در وی می‌شود.

وی افزود: كودك از سنین یك تا 2 سالگی به بعد توانایی گرفتن مداد رنگی را به دست آورده و با فشار بر مداد آن را بی‌هدف بر روی كاغذ حركت می‌دهد و با دیدن آثار به جامانده از آن شاد می‌شود.

حسین‌زاده تصریح كرد: خلق كردن، حس زیبایی است كه هر انسانی را به وجد می‌آورد و این حس پس از نقاشی كردن، در كودك به وجود آمده و موجب آرامش و شادی وی می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: كودك زمانی كه مشاهده می‌كند با حركت دست خود می‌تواند اثری رنگی و زیبا از خود به جای گذارد، مشتاق‌تر شده و سعی می‌كند خطوط را مشابه آنچه در اطراف خود می‌بیند ترسیم كند و همین كار موجب افزایش خلاقیت وی می‌شود.

این روانشناس ادامه داد: با افزایش سن كودك و تقویت و هماهنگ شدن اعصاب و عضله كودك، نقاشی‌ها شكل خاص به خود گرفته و به محیط اطراف كودك و تخیلات كودك شبیه‌تر می‌شود.

وی اضافه كرد: كودك در ابتدا سعی می‌كند چهره والدین خود را ترسیم كند و به والدین نیز توصیه می‌شود با همراهی كردن كودك و كشیدن حالات چهره با استفاده از خطوط ساده برای كودك، تخیل وی را تقویت كنند.

حسین‌زاده بیان كرد: مداد رنگی و كاغذ دو جزء جدا ناپذیر هستند كه باید از یك سالگی در اختیار كودك قرار داده و به وی اجازه داده شود بدون محدودیت آنچه در ذهن دارد را به تصویر بكشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha