چند ماهی از گلایه وزیر بهداشت نسبت به دو سازمان بیمه‌گر سلامت ایرانیان و تامین اجتماعی به دلیل عدم انجام تعهدات و قول‌هایی که در شورای عالی پیوند داده بودند، می‌گذرد؛ گلایه‌ای که موثر افتاد و احتمالا بزودی شاهد بیمه شدن خدمات حوزه‌ای خواهیم بود که بر خلاف پیشرفت‌های زیاد علمی، زخم‌های زیادی را بر پیکر بیماران و خانواده‌هایشان می‌نشاند.

زخم 20 ساله "پیوند" در انتظار مرهم "بیمه‌ها"

سلامت نیوز:چند ماهی از گلایه وزیر بهداشت نسبت به دو سازمان بیمه‌گر سلامت ایرانیان و تامین اجتماعی به دلیل عدم انجام تعهدات و قول‌هایی که در شورای عالی پیوند داده بودند، می‌گذرد؛ گلایه‌ای که موثر افتاد و احتمالا بزودی شاهد بیمه شدن خدمات حوزه‌ای خواهیم بود که بر خلاف پیشرفت‌های زیاد علمی، زخم‌های زیادی را بر پیکر بیماران و خانواده‌هایشان می‌نشاند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس قولی که دو سازمان‌ بیمه تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان در شورای عالی پیوند داده بودند، قرار بود که واحدهای فراهم‌آوری، بخش‌ها، تجهیزات، نیروی انسانی و همچنین تعرفه‌های مربوط به پیوند اعضا سامان یابد؛ به این صورت که بیمه‌ها هزینه‌های مربوط به دارو، تجهیزات، هتلینگ و آزمایشات بخش پیوند عضو را پرداخت کنند و وزارت بهداشت نیز هزینه تیم‌های پیوند در بیمارستان‌ها را بپردازد تا شاید این اقدامات مرهمی باشد بر عقب ماندگی‌های 20 ساله در حوزه پیوند.


حال وزارت بهداشت می‌گوید که به وعده خود جامه عمل پوشانده و هزینه‌های تیم‌های پیوند را پرداخت می‌کند؛ به طوری که دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت به ایسنا، گفت: وزارت بهداشت بعد از مصوبه شورای عالی پیوند به وعده خود در زمینه پیوند اعضا عمل کرد؛ به این صورت که هزینه‌های تیم پیوند را به مراکزی که پیوند اعضا انجام می‌دهند، پرداخت کرده‌ایم.


وی افزود: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر نیز این اقدام را برای نجات جان بیمارانی که صرفا با پیوند اعضا می‌توانند ادامه حیات دهند، اجرا کنند.

بیمه پیوند زودتر به شورای عالی بیمه ابلاغ شوددکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در همین باره از امضای لایحه بیمه پیوند در شورایعالی پیوند خبر داد و به ایسنا گفت: امیدواریم بیمه پیوند به زودی در شورای عالی بیمه نیز تصویب شود. در حال حاضر لایحه آن در شورایعالی پیوند به امضا رسیده و باید زودتر ابلاغ شود.


اکنون وزارت بهداشتی‌ها منتظرند که این موضوع در اولین جلسه شورای عالی بیمه مطرح شود و امید دارند که بیمه‌ها به زودی وعده‌های خود را جامه عمل پوشانده و با تصویب این موضوع در شورای‌عالی بیمه، پوشش هزینه‌های پیوند اعضا را که به گفته دکتر کتایون نجفی‌زاده، رییس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت 10 تا 20 سال عقب‌تر از آنچه که باید باشد، است، تحقق بخشیده و آن را اجرایی کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha