اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل، در نامه ای به وزیر بهداشت، نسبت به دغدغه های جامعه پرستاری کشور توضیحاتی عنوان داشتند.

آیا ورود کمک پرستار باعث تضیعیف پایه های مراقبتی در نظام سلامت کشور نمی شود؟

سلامت نیوز:اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل، در نامه ای به وزیر بهداشت، نسبت به دغدغه های جامعه پرستاری کشور توضیحاتی عنوان داشتند.

به گزارش سلامت نیوز ، در این نامه که سایت خانه پرستار آن را منتشر کرده است، عنوان شده با توجه به وعده های داده شده از جانب وزیر و معاونین وزارت بهداشت در مورد افزایش دریافتی پرستاران تا کنون هیچ اقدام شفافی در این خصوص صورت نگرفته است.


در این نامه آمده است: عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که آذر سال گذشته خبر رفتن مفاد آن به شورای عالی بیمه از طرف وزارت بهداشت داده شده و حضرتعالی در مجلس از آن به عنوان طرح ناکار آمد و فقط در حد آمپول زدن عنوان کرده اید و در حضور همکاران در ملاقات حضوری که با حضرتعالی داشتند از آن اظهار بی اطلاعی فرمودید و بعد از اتفاقات اخیر در حوزه پرستاری از طرف وزارت بهداشت اعلام شده که این قانون در سال جدید به شورای عالی بیمه فرستاده شده در صورتی که ریاست شورای عالی بیمه اعلام کردند هنوز به دستشان نرسیده، در حالی که این مورد به صورت طرح در مجلس به تایید رسیده و به صورت قانون در آمده است،

هرچند ۸ سال از زمان تصویب این قانون می گذرد ظاهرا عزمی برای اجرای این قانون در وزارت بهداشت در این دوره نیز وجود ندارد.
اجرای طرح مبتنی بر عملکرد که قانون خدمات کشوری در مورد اضافه کار که باید جداگانه پرداخت شود و قانون ارتقا بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت که بر کاهش ساعت کاری در ماده چهارم و پنجم  تاکید دارد را نادیده گرفته است.


طرح مبتنی بر عملکرد با آن فرمول های پیچیده که که از ابتدا تا انتها، نوعی مبارزه با شغل مقدس پرستاری محسوب می شود و پرستاران را که باید با اتکا بر ذات مقدس الهی و با حمایت شما بزرگان و دست اندرکاران نظام سلامت با ابتکار و اعتقاد به مراقبت از بیماران بپردازند را در تلاطم دریافتی های گنگ و نامفهوم قرار داده و در واقع ایشان را به حسابدارانی قوی مبدل ساخته تا از هر گوشه و کناری درصدد ایجاد دریافتی بیشتر باشند. از هزارن ایرادی است که بر این طرح می توان گرفت.


اجرای طرح کمک پرستار که جزو رده های سازمانی نظام سلامت نبوده و نوع رویکرد آموزشی و شرح وظایف این عزیزان که توسط نهادی غیر کارشناسی شده آموزش می بینند و البته با مبالغ کلانی که از آنها جهت آموزش ۹ ماهه دریافت می شود از دل نگرانی های پرستاران است.


آیا آنچه که از طرف برگزار کنندگان این طرح گفته می شود که قرار است که کارهای بر زمین مانده پرستاران را انجام دهند و کارشان هتلداری است، قبلا به عنوان کمک بهیاران آموزش دیده در سطح کلان و آموزش صحیح از طرف نظام پرستاری در کشور نیستند؟


آیا ورود این افراد باعث تضیعیف پایه های مراقبتی در نظام سلامت کشور نمی شود؟


اخیرا خبرهایی از سوی معاون پرستاری وزارت بهداشت در مورد شورای سیاست گذاری پرستاری اعلام شده است. آیا این رویکرد در مبارزه با نظام پرستاری و در امتداد مهندسی انتخابات نظام پرستاری و حذف چهره های شاخص قرار ندارد؟
بی شک اگر اینگونه سیاست ها در پرستاری کشور ادامه یابد باعث مهاجرت خیل عظیم پرستاران به خارج از کشور خواهد شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha