نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) از انتخاب ایران به عنوان کانونی در زمینه اجرای ابتکار منطقه ای کمبود آب در سال 2016 میلادی خبر داد.

سلامت نیوز: نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) از انتخاب ایران به عنوان کانونی در زمینه اجرای ابتکار منطقه ای کمبود آب در سال 2016 میلادی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سرج ناکوزی روز شنبه در همایش روز جهانی غذا (16 اکتبر برابر با 25 مهر ماه) در سالن اجلاس سران افزود: توسعه اقتصادی سریع در ایران طی دهه های اخیر، نگرانی هایی درمورد امنیت منابع آب، انرژی و غذا به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از رخدادهای شدید اقلیمی طی دو دهه گذشته بویژه خشکسالی که تحت تاثیر احتمالی تغییرات آب وهوایی قرار دارد، فشار قابل ملاحظه ای بر منابع آب ایران وارد ساخته است.

سرج ناکوزی تاکید کرد: بنابراین فائو در حال راه اندازی برنامه یکپارچه استراتژیکی است که امکان مدیریت پایدار منابع آب را از طریق پیوند آب و غذا و انرژی و اقلیم در ایران فراهم می سازد.

نماینده فائو گفت: امسال «کشاورزی و حمایت اجتماعی؛ شکستن چرخه فقر روستایی» به عنوان شعار روز جهانی غذا انتخاب شده است.سرج ناکوزی افزود: براساس چشم انداز غذا و کشاورزی جهان در سال 2015 میلادی، در کشورهای فقیر، حمایت اجتماعی که عمدتا دربرگیرنده اقداماتی مانند انتقال مستقیم وجوه مالی، تغذیه در مدارس و فعالیت های عام المنفعه است، به عنوان یکی از روش های اقتصادی جهت ایجاد فرصتی برای خروج افراد مبتلا به فقر مطلق در عین بهبود سلامت کودکان و آموزش و پرورش مطرح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha