قائم مقام سازمان نظام پرستاری از برگزاری انتخابات شورای عالی نظام پرستاری در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری از برگزاری انتخابات شورای عالی نظام پرستاری در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

احمد نجاتیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه انتخابات شورای عالی نظام پرستاری 28 مهر ماه سال جاری برگزار می ‌شود، گفت: پس از برگزاری این انتخابات 25 نفر از اعضای شورای عالی توسط نمایندگان پرستاری انتخاب می ‌شوند.


قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه انتخابات شورای عالی نظام پرستاری دو مرحله ‌ای انجام می‌ شود، گفت: طی مرحله اول اعضای هیات مدیره انتخاب می شوند و پس از آن نیز اعضای شورای عالی توسط نمایندگان هیأت مدیره برگزیده خواهد شد.


وی در ادامه یادآور شد: البته انتخابات اعضای هیات مدیره خرداد ماه سال جاری برگزار شد. در این انتخابات هزار و 62 نفر به عنوان اعضای هیأت مدیره و 472 نفر به عنوان اعضای علی ‌البدل انتخاب شدند.


نجاتیان تصریح کرد: روز سه شنبه هفته جاری رقابت میان اعضای شورای عالی وجود دارد که اعضای شورا انتخاب می شوند.


به گزارش پانا، شورای عالی نظام پرستاری دارای 25 عضو انتخابی شامل 18 کارشناس پرستاری، یک کاردان یا کارشناس اتاق عمل، یک کاردان یا کارشناس هوشبری و 5 بهیار است و 5 عضو انتصابی شامل یک نفر نماینده به معرفی کمیسیون بهداشت و درمان و انتخاب مجلس شورای اسلامی( به عنوان ناظر) و 2 نفر پرستار به انتخاب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک نفر پرستار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به انتخاب ستاد فرماندهی کل قوا و نماینده ای از طرف سازمان پزشکی قانونی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha