سازمان جهانی بهداشت از مشاهده دو مورد جدید ابتلا به ابولا در گینه خبر داد و اعلام کرد که این بیماری با ادامه داشتن تا سال 2016، وارد سومین سال شیوع می شود.

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت از مشاهده دو مورد جدید ابتلا به ابولا در گینه خبر داد و اعلام کرد که این بیماری با ادامه داشتن تا سال 2016، وارد سومین سال شیوع می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دو مورد ابتلا در گینه زمانی اعلام شد که طی دو هفته گذشته، هیچ موردی در غرب آفریقا گزارش نشده بود.
طی 42 روز گذشته، هیچ مورد جدیدی در لیبریا گزارش نشده است و سیرالئون هم تقریبا حدود 20 روز بدون مورد جدید است؛ ولی گزارش دو مورد جدید در گینه، خبر از پایان نیافتن این بیماری می دهد.

به گزارش رویترز، تحقیقات جدید نشان می دهد، ویروس ابولا پس از درمان بیماری به مدت 9 ماه در اسپرم زنده می ماند و مقامات بهداشت گینه احتمال می دهند که این موضع بیشترین عامل ابتلا باشد.


خبر دیگر در مورد وخامت حال پرستار انگلیسی است که 10 ماه پیش درمان شده بود و این موضع نشان می دهد که حتی پس از درمان نیز ویروس در نقاط مختلف بدن زنده می ماند و فعالیت می کند.درمان این بیماری طی ماه های اخیر توسط یک واکسن آزمایشی انجام می شود.


به گزارش سازمان جهانی بهداشت، از سال 2013 تاکنون حدود 28 هزار و 500 نفر به ابولا مبتلا شده اند و 11 هزار و 298 نفر جان خود را در گینه، لیبریا و سیرالئون از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha