معاون پارلمانی وزیر بهداشت با بیان این كه موافق تجمیع بخش‌های سلامت، بهداشت‌، درمان و بیمه درمان وزارت رفاه با وزارت بهداشت هستیم، گفت: بخش‌های حمایتی وزارت رفاه ارتباطی با حوزه كاری بهداشت و درمان ندارد.

دكتر حسن امین‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود دو طرح در مجلس شورای اسلامی درباره ادغام وزارتخانه‌ها اظهار كرد: كاهش تعداد وزارتخانه‌ها از 22 به 17 وزارتخانه از جمله طرح‌هایی است كه به دولت واگذار شده است.

وی ادامه داد: در قالب طرح دیگری در كمیسیون امور اجتماعی مجلس تجمیع دو وزارتخانه رفاه و بهداشت و تشكیل وزارت سلامت، آموزش و رفاه مطرح است.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت با بیان این كه نظر كارشناسی وزارت بهداشت در این زمینه صرفا ادغام بخش‌های سلامت، بهداشت و درمان، بیمه‌های درمان، آموزش بهداشت و پژوهش پزشكی است، گفت: سایر بخش‌های وزارت رفاه (بخش‌های حمایتی) باید با نهادهای حمایتی تجمیع شود.

دكتر امین‌لو با بیان اینكه هم اكنون وزارت بهداشت متولی و پاسخگوی سلامت كشور است اما منابع مالی سلامت به حوزه‌ای دیگر تعلق دارد، افزود: این عدم یكپارچگی با مشكلاتی همراه بوده است و باعث شده مدیریت به نحو شایسته‌ای انجام نگیرد.

وی درباره ادغام صندوق‌های بیمه تامین اجتماعی با وزارت بهداشت هم به ایسنا گفت: بخش‌هایی از سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی مربوط به مستمری بگیران و بازنشستگان به حوزه سلامت ارتباطی ندارد. از این رو ادغام این بخش‌ها با وزارت بهداشت الزامی نیست. همچنین باید بیمه درمان به سلامت ارتقا یابد.

گفتنی است، وزارت رفاه و تامین اجتماعی در سال 1383 و پس از تصویب قانون نظام جامع تامین اجتماعی در مجلس ششم تشکیل شد و با تشكیل آن، سازمان‌های بیمه خدمات درمانی وابسته به وزارت بهداشت از حوزه سلامت جدا و به وزارت جدید التاسیس منتقل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha