پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: 16475

شمار مبتلایان آنفلوآنزای خوكی در كشور امروز در حالی، در كمتر از یك هفته، به 16 تن رسید كه به اعتقاد دكتر مرندی وزیر اسبق بهداشت، در میان مردم عادی هیچ تلاش پیشگیرانه‌ای در برابر این بیماری خطرناك وجود ندارد.

دكتر علیرضا مرندی، عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز نگرانی از شیوع آنفلوآنزای خوكی در كشور، گفت: وزارت بهداشت برای پیشگیری از این بیماری خطرناك باید بدون ایجاد ترس و هراس میان مردم، به ارائه آموزش‌های پیشگیرانه بپردازد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در این باره، گفت: مشاهدات نشان می‌دهد وزارت بهداشت، اقدامات مقدماتی را جهت پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای خوكی انجام داده است.

وی با تاكید بر لزوم افزایش آگاهی كلیه اقشار جامعه نسبت به بیماری آنفلوآنزای خوكی، اظهار كرد: باید عمق آگاهی پزشكان و جامعه پزشكی كشور در زمینه آنفلوآنزای خوكی افزایش یابد و سطح اطلاعات مردم را جهت پیشگیری از این بیماری و شیوه‌های انتقال آن بالا برد.

به گفته مرندی، باید برنامه‌های آموزشی و راهكارهای مقابله با آنفلوآنزای خوكی را بدون ایجاد نگرانی و اضطراب به مردم ارائه دهیم تا كمتر گرفتار این بیماری شوند.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاكید بر این‌كه در حال حاضر باید به آموزش عمومی و آموزش پزشكی توجه بیشتری شود، اظهار كرد: اگر خدای ناكرده شیوع بیماری ابعاد گسترده‌تری یابد، وضعیت متفاوت می‌شود، اما در حال حاضر باید به آموزش بیشتر و مستمر پرداخته شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با ابراز نگرانی از شیوع آنفلوآنزای خوكی آن را به برگ خزان تشبیه كرد و گفت: تعداد افرادی كه توسط این بیماری كشته می‌شوند به شدت آنفلوآنزا بستگی دارد و از آنجا كه واكسنی برای این بیماری وجود ندارد و تا زمانی كه واكسن آن ساخته شود، خسارات و مرگ و میر زیادی ایجاد می‌شود، اما باید تمام تلاش به كار گرفته شود تا روند انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر، كاهش یابد، به همین علت است كه مسائل آموزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

موضوع آنفلوآنزای خوكی پس از بازگشایی مجلس در كمیسیون بهداشت و درمان پیگیری می‌شود

مسعود پزشكیان، نماینده مردم تبریز نیز گفت: موضوع آنفلوآنزای خوكی پس از بازگشایی مجلس در كمیسیون بهداشت و درمان پیگیری می‌شود.

وزیر سابق بهداشت نیز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شیوع آنفلوآنزای خوكی، همچنین تاكید كرد: اگر جهت اقدامات پیشگیرانه نیاز به كمك مجلس باشد كمیسیون بهداشت و درمان آمادگی دارد تا با كمك به وزارت بهداشت از شیوع این بیماری پیشگیری شود و قصوری در این راستا صورت نگیرد.

پزشكیان در پایان تصریح كرد: بیماری آنفلوآنزای خوكی در ایران تنها از طریق افرادی كه وارد كشور می‌شوند قابل انتقال است كه سعی می‌كنیم این موضوع را از طریق مجلس پیگیری كنیم تا با اعمال اقدامات پیشگیرانه با شیوع آنفلوآنزای خوكی مقابله شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha