یک مطالعه در آمریکا نشان داد که مصرف مکمل‌های رژیمی سالانه هزاران نفر را در این کشور روانه بیمارستان می‌کند.

سلامت نیوز:یک مطالعه در آمریکا نشان داد که مصرف مکمل‌های رژیمی سالانه هزاران نفر را در این کشور روانه بیمارستان می‌کند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا،در این بررسی آمده است هر سال حدود 23 هزار نفر در آمریکا به دلیل عوارض مرتبط با مصرف مکمل‌های رژیمی به بخش اورژانس بیمارستانی مراجعه می‌کنند و 2154 مورد از این مراجعات به بستری شدن منجر می‌شود. این در حالی است که در این کشور تاییدیه‌های دولتی و آزمایش‌های لازم پیش از عرضه مکمل‌ها به بازار مصرف، انجام نمی‌شود.


عرضه مکمل‌های رژیمی به طور فزاینده‌ای در بازارهای آمریکا افزایش یافته به گونه‌ای که انواع این مکمل‌ها از 4000 محصول در سال 1994 به 55 هزار مورد در سال 2012 رسیده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که ماه گذشته حدود نیمی از افراد بزرگسال در آمریکا حداقل یک بار از این مکمل‌ها مصرف کرده‌اند.
همچنین از 23 هزار مورد مراجعه به بخش اورژانس‌ بیمارستان‌ها، بیش از یک چهارم (28 درصد) مرتبط با عوارض مصرف این مکمل‌ها در افراد جوان 20 تا 34 سال بوده است.


به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین محصولات انرژی‌زا یا مکمل‌های کاهنده وزن علت نیمی از مراجعه مصرف‌کنندگان این مکمل‌ها به بیمارستان‌ها بوده است. علاوه بر این یک پنجم (21 درصد) از افراد مراجعه‌کننده از میان کودکان بوده‌اند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha