رئیس داشکده طب سنتی گفت: در رأس همه دستورهای سلامتی پرهیز از پُرخوری قرار گرفته است که اگر دستور کم خوری رعایت شود، یک جامعه سالم خواهیم داشت.

سلامت نیوز: رئیس داشکده طب سنتی گفت: در رأس همه دستورهای سلامتی پرهیز از پُرخوری قرار گرفته است که اگر دستور کم خوری رعایت شود، یک جامعه سالم خواهیم داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, حسین رضایی زاده رئیس دانشکده طب سنتی اظهار داشت: درمان از طریق غذا در طب سنتی ایران از اهمیت فوق العاده برخوردار است و موفقیت طب سنتی در استفاده صحیح از روش غذادرمانی است.


به گفته وی رازی، دانشمند بزرگ ایرانی درباره اولویت غذادرمانی می‌‌گوید: باید بیماران را با غذا درمان کرد نباید از گیاهان دارویی یا دارو استفاده کند و اگر با غذا درمان پیدا نکرد, از داروهای مفرده استفاده کند و اگر داروهای مفرد کارساز نبود آن موقع می‌توان از داروهای مرکب به کار برد.
رئیس دانشکده طب سنتی بیان داشت: هر ماده غذایی که وارد بدن انسان می‌شود, علاوه بر اینکه ممکن است خاصیت دارویی داشته باشد, در اثر تکرار بیش  از اندازه آن خاصیت دارویی بیشتری بر بدن می‌گذارد.


غذادرمانی بدن انسان با طبیعت هوشمند بدن در تعارض قرار نمی‌گیرد
رضایی زاده افزود: در شیوه غذادرمانی کمترین عوارض دارویی با بیشترین خواص درمانی بر بدن خواهد گذاشت و بدن انسان با سیستم هوشمند بدن در تعارض قرار نمی‌گیرد.
وی اضافه کرد: تامین سلامت جسم و روح افراد در ادایان الهی بسیار اهمیت دارد. در رأس همه دستورهای سلامتی پرهیز از پرخوری قرار گرفته است که اگر دستور بزرگ کم خوری رعایت شود، یک جامعه سالم خواهیم داشت.


اگر افراد غذای کم حجم و با کیفیت مصرف کنند, سالم تر خواهند بود
رئیس دانشکده طب سنتی خاطرنشان کرد: اگر افراد غذای کم حجم و با کیفیت مصرف کنند, سالم تر خواهند بود, بهتر است افراد از مصرف غذاهای خمیری,غذاهای سرخ کرده, غذاهای آماده و مانده پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha