سازمان غذا و داروی آمریكا واكسن معمولی آنفلوآنزای فصلی را تایید كرد و خواستار آن شد كه این واكسن برای تمام آمریكایی‌ها تزریق شود.

، واكسن آنفلوآنزای فصلی معمولا در ماه‌های سپتامبر و اكتبر وارد بازار می‌شود و كارشناسان بهداشتی می‌گویند؛ از آنجا كه اوج این بیماری در آمریكا در ماه ژانویه است لذا بهترین ماه برای واكسیناسیون آن تا پایان ماه ژانویه یعنی اولین ماه هر سال میلادی است. اما امسال شرایط متفاوت خواهد بود؛ چرا كه ویروس جدید آنفلوآنزای خوكی H1N1 در تمام طول تابستان به چرخه حیات خود ادامه داده و شركت‌های داروسازی در نقاط مختلف دنیا در تلاش هستند تا واكسن جداگانه‌ای را علیه این زنجیره جدید ویروسی تولید كنند.

سازمان غذا و داروی آمریكا در بیانیه‌ای تاكید كرد كه واكسن آنفلوآنزای فصلی در برابر ویروس جدید H1N1 بی تاثیر است و نمی‌تواند در برابر این نوع جدید آنفلوآنزا از بدن محافظت كند.

در این بیانیه آمده است: هرچند واكسن آنفلوآنزای فصلی علیه سایر زنجیره‌های ویروسی این بیماری كه انتظار می‌رود فعال شوند، موثر خواهد بود اما در برابر ویروس آنفلوآنزای خوكی كه در سال 2009 بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، همه گیری آن اعلام شد، ناتوان است. اما با این وجود تزریق واكسن آنفلوآنزای فصلی به تمام آمریكایی‌ها توصیه شده است.

دولت آمریكا نیز از سوی دیگر اعلام كرد كه واكسن آنفلوآنزای خوكی باید تا اواسط ماه اكتبر امسال موجود باشد و احتمالا قبل از همه باید در اختیار جوانترها و كودكان قرار بگیرد. كاركنان بیمارستانهای مراكز بهداشتی هم از جمله كسانی هستند كه برای واكسیناسیون در برابر این بیماری در ردیف اول قرار دارند. در حال حاضر شش شركت آمریكایی برای بازار این كشور واكسن آنفلوآنزای فصلی تولید می‌كنند.

آمارها حاكیست؛ سالانه بین 5 تا 20 درصد از مردم آمریكا به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند و حدود 36 هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند. در سطح جهانی نیز این بیماری سالانه بین 250 تا 500 هزار قربانی می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha