رئیس انجمن روانپزشکان ایران، عنوان کرد: اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت موجب افزایش اختلال خواب در جامعه شده است که این مساله تنها به کشور ما اختصاص ندارد و در تمام جهان به یک مساله تبدیل شده است.

سلامت نیوز:رئیس انجمن روانپزشکان ایران، عنوان کرد: اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت موجب افزایش اختلال خواب در جامعه شده است که این مساله تنها به کشور ما اختصاص ندارد و در تمام جهان به یک مساله تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر احمد جلیلی با بیان اینکه اختلال خواب در کشور افزایش یافته است، گفت: برخی افراد با بیدار ماندن تا ساعاتی از شب، در تنظیم طبیعی خواب خود اختلال ایجاد می‌کنند که این مساله با کتابخوانی تا ساعات شب، دیدن تلویزیون و تماشای ویدیو آغاز شد و امروزه جای خود را به تماشای ماهواره و استفاده از فضای مجازی و تلفن‌های هوشمند داده است.

.رئیس انجمن روانپزشکان ایران، افزود: استفاده از تکنولوژی می‌تواند هم مفید و هم مضر واقع شود که متاسفانه اعتیاد برخی افراد به استفاده از اینترنت و فضای مجازی موجب افزایش اثرات مخرب آن در جامعه شده است. استفاده بیش از حد از تکنولوژی‌های موجود تا ساعاتی از شب موجب افزایش برخی بیماری از جمله اختلال خواب شده است که متاسفانه این مساله در برخی افراد می‌تواند موجب بروز بیماری‌های دیگری از جمله بیماری‌های قلبی و یا سرطان شود.وی با تاکید بر اینکه روز، زمان فعالیت و شب، تنها برای استراحت است، گفت: متاسفانه سوء کاربرد فضای مجازی و اعتیاد به اینترنت و تلفن هوشمند در تمام دنیا به یک مساله تبدیل شده است و تنها به کشور ما اختصاص ندارد.

جلیلی با بیان اینکه اختلال خواب و تغییر در روند طبیعی آن در جوانان شایع‌تر است، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان علاقه فراوانی به بیدار ماندن در طول شب و استفاده از ماهواره و تلفن هوشمند در این ساعات دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha