محققان یک شرکت زیست فناوری در آمریکا مدعی شده اند که با ژن درمانی می توانند فرآیند پیری را معکوس کنند.

سلامت نیوز: محققان یک شرکت زیست فناوری در آمریکا مدعی شده اند که با ژن درمانی می توانند فرآیند پیری را معکوس کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مقابله با پیری یکی از مهمترین اهداف دانشمندان علوم پزشکی در تاریخ بوده است و اکنون در ابتدای هزاره سوم دستیابی به این هدف با بهره گیری از روشهای مختلفی از جمله ژن درمانی صورت می گیرد.

محققان شرکت BioViva در سیاتل آمریکا به این باور رسیده اند که می توان فرآیند پیر شدن سلولها را با ایجاد تغییرات دائمی در ساختار DNA کند و حتی معکوس کرد.

الیزابت پریش، مدیرعامل این شرکت زیست فناوری مدعی شده که در ماه گذشته تکنیک ژن درمانی را در مکانی سری انجام داده و به موفقیت هایی نیز در این زمینه دست یافته است.

وی مدعی است که این آزمایشات، گامی اولیه اما جدی برای تحقق یک ایده بزرگ است و آن چیزی نیست جز درمان بیماری هایی نظیر آلزایمر و انحطاط ماهیچه ها.

گفته می شود مدیرعامل شرکت BioViva در کلمبیا این آزمایشات را انجام داده اما تاکنون جزئیات بیشتری در خصوص آن منتشر نشده است.

دانشمندان به چنین تلاشهایی به عنوان گامهای ابتدایی برای درمان بیماری های مهمی نظیر آلزایمر نگاه می کنند. در عین حال این نوع آزمایشات قدمی جدی به سوی تحقق رویای توقف پیری و حتی معکوس کردن فرآیند آن محسوب می شود.

البته این آزمایشات درحالی انجام شده که نکات بحث برانگیز زیادی در این خصوص مطرح است از آن جمله که سرعت انجام این آزمایشات در چه حد باید باشد و اینکه آیا باید بر طبق قوانین خاصی صورت گیرد یا نه؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha