آب آلوده استخر در صورت عدم ضدعفونی با کلر سبب انتقال انواع عفونت‌های دستگاه تناسلی در زنان می‌شود.

دکتر مهناز آرام متخصص زنان در گفت وگو با ایسنا گفت: استفاده زنان از استخرهای آلوده‌ای که با کلر ضد عفونی نمی‌شوند سبب انتقال انواع عفونت‌های قارچی مانند کاندیدا آلبیکن، عفونت‌های باکتریایی و میکروبی مانند عفونت کلامیدیایی می‌شود.

وی در مورد افرادی که مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی هستند؛ گفت: زنانی که از قرص جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند، همچنین کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و دیابتی‌ها، مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی از طریق آب آلوده هستند.

دکتر آرام افزود: عفونت‌های قارچی بیشترین تاثیر منفی را در زنان باردار دارد که در حالت پیشرفته منجر به پارگی کیسه آب می‌شود.

وی در ایجاد عفونت‌ها، محیط گرم و مرطوب را موثر دانسته و توصیه کرد: بهتر است افراد پس از استخر استحمام کرده و به طور کامل خود را خشک نموده و از لباس‌های نخی استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: کسانی که از طریق آب آلوده استخر مبتلا به عفونت می شوند می‌توانند از پماد کلیترومازول استفاده كنند. همچنین افراد حساس بهتر است هفته‌ای دو بار از این پماد استفاده كنند.

دکتر آرام در پایان تاكید كرد: استفاده از وایتکس در بعضی از استخرها به جای کلر نمی‌تواند به طور کامل از بین برنده عفونت‌های موجود در آب آلوده استخر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha