اولین جلسه از دور دوم شورای سلامت دهان و دندان با حضور دكتر لنكرانی رییس این شورا تشكیل شد.

اعضا شورای سلامت دهان و دندان در اولین جلسه از دور دوم این شورا كه با حضور دكتر لنكرانی رییس شورا و دكتر سیدعلی ریاض مشاور وزیر در امور دندانپزشكی تشكیل شده بود به بررسی مسائل، مشكلات، دستاوردها، پیشرفتها و وضعیت فعلی دندانپزشكی در كشور پرداختند.

دکتر لنکرانی در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش اعضای این شورا گفت: ما با نگاهی به گذشته متوجه پیشرفت و تعالی که در دندانپزشکی کشور اتفاق افتاده است، می‌شویم.

وی با اشاره به وجود حجم سنگین کار در حوزه دندانپزشکی با تاکید بر اولویت‌بندی مسائل گفت: ما بیش از هرچیز نیاز به اولویت‌بندی در بخش دندانپزشکی کشور داریم. اولویت‌بندی یک اصل درسیاست‌گذاری است تا دچار سرگردانی نشویم و گلوگاه‌ها را بهتر بشناسیم و بتوانیم با برنامه پیش برویم.

وی افزود: ما در این مدت در دندانپزشکی تجربه خوبی کسب کردیم و به پیشرفت‌هایی هم نائل شدیم. مثلاً با وجودی که در گذشته نشریات دندانپزشکی بین نشریات علمی پژوهشی کشور از سطح بالایی برخوردار نبود، اما در حال حاضر ما مقالات علمی خیلی خوبی داریم که حتی ارجاع خارجی به فارسی هم دارد. لذا ما به آینده دندانپزشکی کشور بسیار امیدواریم.

همچنین در این جلسه دکتر سیدعلی ریاض دبیر شورای سلامت دهان و دندان نیز با اشاره به این که این شورا از 3 سال قبل کار خود را با عنوان شورای دندانپزشکی آغاز کرده، گفت: بعد از اصلاح آیین نامه داخلی، در حال حاضر اولین جلسه از دور دوم این شورا با عنوان "شورای سلامت دهان و دندان" با 13 نفر عضو که همه از رجال عملی، اجرایی و صنفی جامعه دندانپزشکی هستند، تشکیل شده و سعی می‌شود همه زوایای مختلف آموزشی، سلامت، پژوهشی و خدمت رسانی درزمینه دندانپزشکی را مورد نظر قرار دهد؛ به نحوی که حامی سیاست‌گذاری خدمات دندانپزشکی برای مردم و در جهت اهداف نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران باشد.

بنا براین گزارش، براساس آیین‌نامه شورای سلامت دهان ودندان، تنظیم سند چشم‌انداز سلامت دهان و دندان در راستای چشم‌انداز ایران 1404 شمسی، تهیه و تنظیم لوایح، مقررات و آیین‌نامه‌های اجرای مرتبط با سلامت دهان و دندان، پیشنهاد تنظیم برنامه راهبردی در راستای سیاست‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان کشور در همه سطوح و مقاطع و حرف وابسته، هماهنگ سازی ساختمان‌های بخش دولتی، خصوصی، امور خیریه و سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌های علمی و سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و پیشنهاد تعرفه‌های دندانپزشکی به نهادهای ذیربط برای تصویب از وظایف این شورا است.

گفتنی است، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، مدیرکل سلامت دهان و دندان معاونت سلامت، نماینده سازمان نظام پزشکی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یک نماینده از انجمن‌های صنفی دندانپزشکی و یک نفر از اصحاب رسانه ویِژه سلامت از اعضای این شورا می‌باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha