مطالعات و پژوهش های جدید نشان می دهد که تجربه وول خوردن شبانه نوزادان به احتمال قوی با اختلالات تمرکزی و ایجاد مشکلات رفتاری در سنین بالاتر ارتباط مستقیم دارد.

سلامت نیوز:مطالعات و پژوهش های جدید نشان می دهد که تجربه وول خوردن شبانه نوزادان به احتمال قوی با اختلالات تمرکزی و ایجاد مشکلات رفتاری در سنین بالاتر ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، «آوی ساده»، از محققان و پژوهشگران خاورمیانه در رابطه با این مساله می گوید: «بسیاری از پدر و مادرها احساس می کنند در صورتی که کودکشان یک شب خواب کافی نداشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. در واقع نگرانی واقعی این است که مشکلات خواب نوزادان همچون خواب منقطع و وول خوردن های شبانه مکرر نشان دهنده مشکلاتی است که در آینده  بروز خواهد کرد.»


وی در ادامه توضیحاتش افزود: «واقعیت این است که خواب کم و نامنظم نوزاد موجب عدم تمرکز و بی نظمی رفتاری او در آینده خواهد شد که این موضوع هرگز با استفاده از معیارهای عینی قابل اثبات نیست.»


در این پروژه تحقیقاتی، ساده و همکارانش الگوهای خواب ۸۷ نوزاد یک ساله و پدر و مادر آنها را مورد ارزیابی قرار دادند. این محققان با استفاده از دستگاه هایی که مانند ساعت مچی بود، به تعیین عینی الگوهای خواب این نوزادان یک ساله پرداختند و سپس بررسی های خود را بین سه تا چهار سال پس از آن نیز ادامه دادند و با انجام بررسی های کامپیوتری، مشکلات تمرکزی این کودکان را ارزیابی کردند. در کنار این بررسی ها، محققان گزارش های والدین را برای تعیین نشانه هایی از مشکلات رفتاری، مورد استفاده قرار دادند.


نتایج این مطالعات و بررسی ها نشان می دهد که خواب نوزادان با قواعد تمرکزی و مشکلات رفتاری کودکان نوپا مرتبط است.


آوی ساده در رابطه با این ارتباط می گوید: «ممکن است که هم علل ژنتیکی و هم عوامل محیطی بر خواب کودکان و گسترش آن در حوزه های دیگر اثر منفی داشته باشد. یافته ها و نتایج بررسی های ما اهمیت تشخیص زودرس و درمان مشکلات خواب در نوزادان و کودکان خردسال را تایید می کند.»


علاوه بر موارد ذکر شده، این یافته های جدید نشان می دهد که تشخیص و درمان زودهنگام مشکلات خواب نوزادان می تواند در بهبود تمرکز و نظم رفتاری کودکان موثر باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha