مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشتی مرزی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط پاندمی ویروس آنفلوانزای نوع A در جهان گفت: در این شرایط فقط باید مردم را آموزش داد تا چگونه از ابتلا به این بیماری مصون بمانند.

دکتر محمد سروش با تاکید بر اینکه فعلا هیچ تغییر عدد و رقمی در تعداد مبتلایان به این ویروس در کشورمان را نداشته ایم به خبرنگار مهر گفت: شرایط جهانگیری این بیماری باعث شده که سازمان بهداشت جهانی آمار مبتلایان را نادیده بگیرد و فقط به فکر آموزش و پیشگیری از ابتلای بیشتری از مردم به ویروس آنفلوانزای نوع A باشد.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به این ویروس در کشورمان 16 نفر بوده است که 12 نفر آنان از عمره گذاران بوده اند.

سروش افزود: در حال حاضر به صورت نجومی پروازهایی در فرودگاههای دنیا صورت می گیرد و این امکان وجود دارد یک نفر در دوره نهفتگی بیماری از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت کند و بیماری را انتقال دهد.

وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از گسترش این بیماری به هموطنان به ویژه کسانی که از سفر حج عمره به کشور بازگشته ‌اند اکیدا توصیه کرده است که از دست دادن و روبوسی با افراد خودداری کنند.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشتی مرزی وزارت بهداشت با تاکید بر پایین بودن آمار مرگ و میر این نوع از ویروس آنفلوانزا در مقایسه با آنفلوانزای پرندگان گفت: مرگ و میر ناشی از ابتلا به آنفلوانزای نوع A بین نیم درصد و حداکثر 5/2 درصد است و به هیچ وجه قابل مقایسه با 60 درصد مرگ و میر ناشی از آنفلوانزای پرندگان نیست.

وزارت بهداشت بر رعایت فاصله با افراد مبتلا به ویروس آنفلوانزای نوع A تاکید کرده و یادآورشده است که برای پیشگیری از سرایت این بیماری استفاده از دستمال در هنگام عطسه و شستن دستها پس از تماس با اشیاء فرد مبتلا ضروری است چرا که ویروس این بیماری تا 2 ساعت بر روی اشیاء زنده باقی می ‌ماند.

سروش با اشاره به جلوگیری از سفر زائران گروههای پرخطر به حج عمره افزود: آموزش مردم از مهمترین اصول در پیشگیری از ابتلا به این ویروس است که باید توسط رسانه ها صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha