دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

پیرمرد هرمزگانی به دلیل تاخیر چند ماه در تادیه اجاره بها تصمیم به فروش کلیه خودش گرفت.

سلامت نیوز:پیرمرد هرمزگانی به دلیل تاخیر چند ماه در تادیه اجاره بها تصمیم به فروش کلیه خودش گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، به دنبال طرح شکایت از سوی صاحبخانه این پیرمرد هرمزگانی، وی به دلیل عقب افتادن مبلغ ماهیانه منزل استیجاری خود از تاریخ 14 شهریور مرداد ماه سالجاری روانه زندان می‌شود.

این مددجوی 66 ساله که پیش از این در یکی از شرکتهای صنعتی به عنوان راننده مشغول به کار بود، با مشکلات اقتصادی پیش آمده برای این شرکت و به تبع تاخیر 6 ماهه در دریافت حقوق با دریافت اخطارهای متعدد در نهایت به دلیل عدم توانایی در پرداخت 5 ماه اجاره بهاء خانه استیجاری خود راهی زندان شده و تاکنون در ندامتگاه مرکزی هرمزگان تحمل حبس می‌کند.

این زندانی که به همت ستاد دیه عصر روز شنبه هفته جاری (25 مهرماه) آزاد شد در بیان جزئیات این پرونده گفت: فشار اقتصادی و تذکرهای بجا و نابجا و بیش از اندازه صاحبخانه به خودم و به همسرم در شرایطی که در گرفتن وام و قرض هم توفیقی نداشتم به پیشنهاد یکی از همکارانم با قبولی همه خطرات احتمالی تصمیم به فروش کلیه‌ام کردم تا شاید بخشی از این مشکلات حل شده و آرامش به خانواده‌ام بازگردد.

وی ادامه داد: با مراجعه به واحد دیالیز یکی از بیمارستان‌های استان هرمزگان و با کسب رضایت محضری از همسرم به ناچار موافقت خود را برای اهدای کلیه اعلام کردم که البته به دلیل هزینه انجام آزمایش‌های لازم مجبور شدم لوازم منزل خودم را در شرایطی که آه در بساط نداشتیم بفروشم تا هزینه 200 هزار تومانی مربوط به خونگیری را فراهم کنیم.

این مددجو بیان کرد: با انجام مراحل آزمایش و دارا بودن شرایط مثبته و بعد از توافق صورت گرفته بر سر قیمت کلیه مقرر شد قبل از بستری شدن عضو گیرنده مبلغ 3 میلیون تومان به من بدهد اما چون خانواده این شخص پول نقد نداشتند موافقت کردم فردا یک فقره چک در وجه صاحبخانه‌ام به همسرم بپردازد که متاسفانه همان روز با حکم جلب سیار صاحبخانه در مقابل همان بیمارستان دستگیر و روانه زندان شدم.

با شناسایی به موقع این مددجو از سوی مددکاری زندان و ارجاع او به ستاد دیه شعبه استان هرمزگان در طول یک ماه تحقیقات در مورد پرونده در دستور کار مددکاران این نهاد مردمی قرار می‌گیرد و بعد از احراز صلاحیت این زندانی با کمک خیرخواهانه و انساندوستانه خیرین آزاد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha