نوبت سوم واكسیناسیون سراسری هپاتیت B برای متولدین سال 1370 از روز شنبه سوم مرداد ماه در سراسر كشور آغاز و به مدت 15 روز ادامه می‌یابد.

نوبت اول و دوم این واكسیناسیون در بهمن و اسفند ماه سال گذشته انجام شد، طی نوبت اول یك میلیون و 256 هزار و 890 نفر و طی نوبت دوم یك میلیون و 187 هزار و 822 نفر علیه این بیماری واكسینه شدند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، با توجه به كاهش شمار واكسینه شدگان نوبت دوم نسبت به نوبت اول و عدم مراجعه آنها به مراكز انجام واكسیناسیون، از گروه‌های مذكور و كلیه متولدین سال‌های 68 و 69 درخواست می‌كند تا با مراجعه به مراكز واكسیناسیون پیشین نسبت به تكمیل واكسیناسیون خود اقدام كنند.

این وزارتخانه تاكید كرده است: برای حصول ایمنی كامل علیه این بیماری، انجام هر سه نوبت واكسیناسیون ضروری است.بنابراین كلیه متولدین سال‌های 68 و 69 كه در نوبت‌های قبلی موفق به مراجعه و دریافت واكسن نشده‌اند می‌توانند به مراكز بهداشتی درمانی مراجعه و برنامه واكسیناسیون خود را آغاز كنند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، كلیه افراد واجد شرایط برای انجام واكسیناسیون می‌بایست در زمان مراجعه به مراكز و تكمیل واكسیناسیون، كارت خود را به همراه داشته و ترجیحا به همان مركزی كه نوبت‌های قبلی واكسن را دریافت كرده‌اند مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha