رئیس اداره تنظیم خانواده و جمعیت دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه باورهای نادرست در رابطه با روش‌های پیشگیری از بارداری IUD در جامعه زیاد است و این باورها باید اصلاح شود.

محمد اسلامی در کارگاه کشوری بررسی چالش‌ها و باورهای غلط در مورد پیشگیری از بارداری IUD در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: وزارت بهداشت در راستای کاهش این باورهای نادرست و ارتقای سطح آگاهی مردم، برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری کارگاه‌های مختلف بوده است که نخستین کارگاه طی سال گذشته در تبریز برگزار شد و در پایان نتایج به دست آمده در قالب یک کتاب چاپ و منتشر شد.

اسلامی عنوان کرد: این کارگاه نیز با توسعه بیشتر به تمام مسائل مرتبط با چالش‌ها و باورهای غلط پیشگیری از بارداری پرداخته است و در آن به راهکارهای ارتقای سطح آگاهی مردم توجه می‌شود.

رئیس اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت با تاکید بر نقش مهم کارکنان بخش تنظیم خانواده در مراکز بهداشتی اظهار داشت: این افراد می‌توانند با ارائه مشاوره‌های مطلوب به اصلاح و ارائه باورهای درست روش‌های پیشگیری از بارداری در جامعه کمک کنند.

در ادامه این کارگاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، میزان پوشش دهی برنامه‌های تنظیم خانواده را در استان بیشتر از میانگین کشوری برشمرد و گفت: تاکنون نزدیک به 76 درصد از جمعیت کردستان تحت پوشش طرح تنظیم خانواده قرار گرفته در حالی که میانگین کشوری 66 درصد است.

طیب قدیمی تصریح کرد: موضوع تنظیم خانواده، توجه به کرامت انسان، خانواده و جامعه است و توسعه این برنامه‌ها در نهایت به نفع مردم است.

قدیمی اضافه کرد: ترویج و ارائه آموزش‌های تنظیم خانواده و همچنین هماهنگی‌های بین بخشی از عوامل تاثیرگذار در راستای ارتقاء سطح آگاهی عمومی درباره این موضوع است.

وی در پایان گفت: این کارگاه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و در دو روز با حضور 45 نفر از پزشکان و کارشناسان تنظیم خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha