دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

عتباتی از دستگیری سارقان بانک مسکن شعبه مرکزی شهر اردبیل خبر داد و گفت: این افراد با از کار انداختن سیستم‌های امنیتی، حفاظتی و با استفاده از تجهیزات مدرن نسبت به اعمال نفود در سیستم این بانک اقدام کرده و پس از سرقت 700 میلیون تومانی متواری شده بودند.

سلامت نیوز: عتباتی از دستگیری سارقان بانک مسکن شعبه مرکزی شهر اردبیل خبر داد و گفت: این افراد با از کار انداختن سیستم‌های امنیتی، حفاظتی و با استفاده از تجهیزات مدرن نسبت به اعمال نفود در سیستم این بانک اقدام کرده و پس از سرقت 700 میلیون تومانی متواری شده بودند.

«ناصر عتباتی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در گفت‌وگو با میزان با اعلام خبر دستگیری سارقان بانک مسکن شعبه مرکزی شهر اردبیل اظهار کرد: اواسط مهر ماه سال جاری سرقت شبانه‌ای از بانک مسکن شعبه مرکزی به دادستانی مرکز استان گزارش و از همان ساعت‌های اولیه، تلاش‌ها برای دستگیری سارقان آغاز شد.

وی ادامه داد: این سارقان با از کار انداختن سیستم‌های امنیتی، حفاظتی و استفاده از تجهیزات مدرن اقدام به اعمال نفود در سیستم این بانک کرده بودند  و پس از سرقت 700 میلیون تومانی از این بانک متواری شدند.

عتباتی تصریح کرد: با نیابت‌های چندین باره‌ای که از سوی دستگاه قضایی استان صادر شد و همچنین با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی این دو سارق روز گذشته دستگیر و روانه زندان شدند و پرونده در دست بررسی قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از مدیران بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، صرافی‌ها و دیگر مکان‌هایی که در آن پول‌ها و اشیا و اوراق بهادار نگهداری می‌شود،‌ خواست تا نسبت به تأمین امنیت محل مورد نظر و بالا بردن حفاظ فیزیکی اقدام لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بانکی ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    متاسفانه مدیران اهمیتی برای سرقت از بانک قائل نیستند تا جایی که به بهانه وجود مقدار اندک و غیر قابل نگرانی وجه نقد داخل گاوصندوقها در شب و همچنین پوشش بیمه گاوصندوقها در صورت سرقت، از نصب سیتمهای پیشرفته پیشگیری از سرقت سر باز میزنند و با این کارشون تصور میکنند که مثلا دارند تصمیم مدیریتی در جهت حفظ منابع مالی بانک میگیرند در حالی که اصلا متوجه نیستند با این تصمیمات بدون پشتوانه و سوء مدیریتی انگیزه سرقت را در جامعه بالا میبرند. فیلم مصاحبه با سارقین بانک به روشنی نشون میده که دلیل انتخاب بانکها جهت سرقت، اطمینان از بیمه بودن بانکها است و اینکه سارقین تصور میکنند چون به سرمایه اشخاص دست درازی نمیکنند سرقتشون مشکلی نداره، و اینطور که معلومه درک سارقین و مدیران بانکی دقیقا در یک حد و اندازه است و هیچکدام به اثر دراز مدتی که تصمیمات و تحلیلهای بچگانه و سلیقه ایشون در جامعه خواهند گذاشت واقف نیستند. مرد نگهبان علامت تجاری سیستمها و تجهیزات پیشرقته پیشگیری از سرقت هستش که ویژه بانکها، صرافیها، طلا و جواهر فروشیها و دیگر اماکنی که به نوعی گاوصندوق غیر قابل سرقت اولین نیازشون هست طراحی و ساخته شده تا جایی که ضمانت پرداخت خسارت در صورت سرقت از گاوصندوقهای تجهیز شده آنها در قرارداد فروششون وجود داره ولی بانکها و طلا فروشیها تصور میکنند نیازی به پیشگیری از سرقت ندارند و تجهیزاتی که به روشنی میبینند پشت سر هم از کار انداخته میشوند و سرقت از گاوصندوقهاشون را باعث میشوند براشون کفایت میکنه. به هر حال این هزینه سوء مدیریت مدیران بی دانش و رابطه ای در جامعه استکه سالهاست داره از طرف مردم پرداخت میشه