مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه شیوع بیماری طاعون در قزوین هنوز تایید نشده‌است، گفت: ۸ لاشه در مرز این استان کشف شده‌است.

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه شیوع بیماری طاعون در قزوین هنوز تایید نشده‌است، گفت: ۸ لاشه در مرز این استان کشف شده‌است.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سیاوش شمسی‌پور در مورد شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان قزوین گفت: هنوز وجود این بیماری در استان تایید نشده، اما لاشه ۸ کل بز تلف شده در مرز میان استان قزوین و البرز دیده شده‌است.


وی ادامه داد: البته به غیر از این ۸ لاشه دیگر هیچ موردی در استان دیده نشده است و اکنون بیشتر از ۳۰ نفر از افراد اداره کل محیط زیست استان قزوین در گروه‌های مختلف مشغول گشت و کنترل هستند و اعلام نظر در این خصوص که لاشه‌ها برای استان قزوین بوده است و یا اینکه این لاشه‌ها برای دام‌های در حال گذار استان البرز بوده‌اند، هنوز زود است و باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین در مورد اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از شیوع این بیماری افزود: در طول ۲ ماه و نیم گذشته یعنی از زمان شناسایی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان مرکزی ما تمام آبشخور‌ها و چشمه‌های محل آبشخور نشخوارکنندگان کوچک را هر ۲ الی ۳ روز سم پاشی می‌کنیم و با کمک دامپزشکی هم بیش از ۵ هزار راس دام نیز واکسینه شده‌اند.


وی در پایان تصریح کرد: احتمال دارد که استان قزوین چهارمین استان درگیر این بیماری باشد، زیرا بیماری طاعون، بیماری سرمادوستی است و اکنون نیز هوا به سمت سردی می‌رود، به همین خاطر شیوع بیماری در منطقه الموت احتمال دارد، اما هنوز هیچ موردی در این خصوص تایید نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha