هو وانلین در شهری میانیانگ ایالت سیچوان چین به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را همان‌جا تمام کرد. بعد از تحصیل ابتدایی بود که زندگی پردردسر او آغاز شد. تحصیل را رها کرد و سرانجام برای قتل، کلاهبرداری و ربودن زنان به زندان محکوم شد و ۱۴ سال را در زندان گذراند.

سلامت نیوز:هو وانلین در شهری میانیانگ ایالت سیچوان چین به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را همان‌جا تمام کرد. بعد از تحصیل ابتدایی بود که زندگی پردردسر او آغاز شد. تحصیل را رها کرد و سرانجام برای قتل، کلاهبرداری و ربودن زنان به زندان محکوم شد و ۱۴ سال را در زندان گذراند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار در زندان تصمیم گرفت چیزی متفاوت را امتحان کند. در سال 1993 هنگامی که هنوز در زندان بود بارها دارو تجویز کرد. چهار سال بعد از زندان بیرون آمد، اگرچه هیچ مدرک قانونی نداشت و تنها تحصیلات ابتدایی را تمام کرده بود به‌این آزمایش در شانکسی چین ادامه داد.

هو وانلین خودش را یک معجزه‌گر خواند که می‌تواند بیماری افراد را با یک آزمایش سریع که ممکن بود تنها پنج ثانیه طول بکشد تشخیص دهد. او براساس سنتی قدیمی عمل می‌کرد که کی‌گونگ نام داشت و در آن سعی می‌شود «کی» یا همان شر از بدن بیمار بیرون کشیده شود. هزاران پزشک سنتی شبیه به این در چین وجود دارد که همگی هم طرفداران مشتاق خود را دارند.

هو خودش به یک چهره مردمی تبدیل شد که سنت پزشکی خودش را دارد و معجزات پزشکی او را یک نویسنده مشهور چینی با نام «که یونلو» نقل کرد. اگرچه دانشمندان او و سنتش را رد کردند. یک سال بعد او از کار کردن در شانکسی و تجویز دارو به بیماران منع شد.

به‌همین دلیل راه سفر در پیش گرفت و از شانکسی به شهر هنان چین رفت. دراین شهر او باز هم به درمان به شیوه خودش و تجویز دارو ادامه داد، البته تا اینجا همه مشکل پیش پا افتاده است. مشکلات دیگری هم وجود داشت. او داروهای دست‌ساز گیاهی می‌فروخت که با یک نمک‌ معدنی به نام میرابیلیت ترکیب شده بودند. نمکی که ازترکیب سولفات، سدیم و آب ایجاد می‌شود.

این دارو مقادیر کشنده‌ای از سدیم سولفات سمی داشت. او هیچ‌وقت جان بیمارانش را نجات نداد و درواقع برعکس برخی از آن‌ها مردند. سه مرگ به وضوح مربوط به درمان‌های غیرقانونی و نامطمئن او بودند. او در ماه اول سال 1999 در۵۰ سالگی بازداشت شد و اتهام او این بود که باعث مرگ نزدیک به ۱۵۰ بیمار شده است.

وانگ بائوران یکی از قربانیان او برای سنگ کلیه به او مراجعه کرده بود، اما با خوردن داروی او فوت کرد. لیو فمین، شهردار شهر لوهه که در هنان سراغ او آمده بود هم اگرچه باسرطان ریه به او مراجعه کرده بود، اما بعد از چهار روز استفاده از داروهای هو جانش را از دست داد.

«هه سویون» یک معلم بازنشسته هم با خوردن داروی او فوت کرد. هو وانلین برای تجویز غیرقانونی دارو محاکمه شد و درنهایت گناهکار شناخته شد. او هر‌بار به دعوت مجامع رسمی پزشکی به بیمارستان‌های مختلف می‌رفت و بعدها مشخص شد در این بیمارستان‌ها داروهای او باعث مرگ بیماران مختلفی شده است.

دادگاه او را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد، البته مجازات‌های دیگری هم برای او در نظر گرفته شد. اجازه رأی دادن تا ۵ سال از هو وانلین گرفته شد و او محکوم شد 150هزار یوآن جریمه هم بپردازد. آنچه این پرونده برای جامعه چینی داشت، اما فراتر از محکومیت او بود. این پرونده کمک کرد که توجه‌ها به مشکلاتی که در تجویز غیرمسئولانه دارو در چین وجود دارد جلب شود.

بعد از دادگاه او بود که درنهایت چین تصمیم گرفت یک نظام گواهی‌ پزشکی ایجاد کند که به وسیله آن تنها پزشکان دارای گواهی اجازه داشته باشند بیماران را درمان کنند.

در همین سال حکومت چین تصمیم گرفت از 300هزار چینی آزمون بگیرد و آن‌ها به اولین پزشکان دارای گواهی چین تبدیل شدند. امسال او در ۶۴سالگی آزاد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha