دكتر لنكرانی، با بیان این كه آنچه در شبكه توزیع آب آشامیدنی تهران و همه شهرها قرار می‌گیرد پس از كنترل كیفی است كه توامان توسط وزارت بهداشت و نیرو انجام می‌شود، افزود: آب آشامیدنی مرتبا به دقت رصد و پیگیری می‌شود؛ از این رو می‌توان اعلام كرد كه مشكل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

دكتر كامران باقری لنكرانی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: اما درعین حال با شروع فصل تابستان مراقبت‌های آب آشامیدنی به علت افزایش خطر انتقال عفونت‌های منتقله از آب بیشتر می‌شود.

وزیر بهداشت، با تاكید مجدد بر تشدید مراقبت‌های بهداشتی و افزایش میزان آزمایش‌ها، یادآور شد: خوشبختانه تاكنون مورد خاصی از وجود مشكل در آب آشامیدنی شهر تهران گزارش نشده است.

وی همچنین در خصوص وجود پیشنهاداتی مبنی بر ادغام وزارت بهداشت با رفاه و تامین اجتماعی و تشكیل وزارت سلامت و رفاه گفت: وزارت بهداشت به عنوان قوه مجریه نظرات كارشناسی به نفع وعلیه همه پیشنهادات مطرح در مجلس را ارایه كرده است تا تصمیم بهتر و كامل‌تری گرفته شود.

دكتر لنكرانی با تاكید بر پرهیز از هرگونه موازی كاری و لزوم یكپارچگی در تولیت بخش سلامت اظهار كرد: نكته حائز اهمیت در این مورد، تسهیل در امور جاریه كشور است.

وی، با بیان این كه باید شاهد یكپارچگی تولیت درهمه بخش‌ها از جمله بخش سلامت باشیم، گفت: باید آثارش هم در ساختار كشور نمود یابد.

وزیر بهداشت، به پیشنهاد تشكیل وزارت سلامت و رفاه به عنوان یكی از پیشنهادات مطرح در مجلس اشاره كرد و افزود: البته پیشنهادات دیگری در خصوص تفكیك وظایف، مشخص كردن حیطه كار وزارتخانه‌ها و جلوگیری از تداخل وظایف وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha