چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 165158

مدیرعامل سازمان انتقال خون از اجرای طرح نذر اهدای خون از ابتدای محرم تا اربعین خبر داد.

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون از اجرای طرح نذر اهدای خون از ابتدای محرم تا اربعین خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، دکتر علی اکبر پورفتح اللهاز اجرای طرح نذر اهدای خون از ابتدای محرم، تاسوعا و عاشورا تا اربعین خبر داد و گفت: سازمان انتقال خون این طرح را با شعار "اهدای خون؛ تصمیم آگاهانه، اهدای مسوولانه" اجرا می‌کند. در این طرح تلاش می‌کنیم که عزاداران در این ایام نذر اهدای خون کرده و سپس اهداکننده مستمر شوند.


وی افزود: البته به چند دلیل افراد الزاما در این ایام برای اهدای خون مراجعه نکنند. اولا حجم مراجعات در این ایام بالا است و برخی فرآورده‌ها را هم نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد. همچنین بعد از این ایام میزان مراجعه کم شده و با کمبود مواجه میشویم.


پورفتح الله با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه نذر اهدای خون، گفت: این نذر به این صورت است که افراد زمانهایی را مشخص میکنند و در طول سال امر اهدای خون را انجام میدهند. یعنی زمان دو الی سه بار اهدای خون را مشخص کرده و به همکاران ما اعلام می‌کنند.


وی ادامه داد: در نتیجه ما در زمان مشخص شده از طریق پیامک به فرد اطلاع می‌دهیم تا برای اهدای خون مراجعه کند. در این صورت هم اهدای خون مستمر می‌شود و در نتیجه هم در همه ایام سال، خون و فرآورده های خونی را در اختیار داریم و هم با این کار سلامت خون نیز بهتر میشود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha