چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

چند روز بعد از حادثه عجیبی که برای هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ شرکت ماهان که از تهران عازم بندرعباس بود افتاد و موتور آن در جنوب غرب پایتخت از بدنه هواپیما جدا شد، آتش گرفتن و از کار افتادن موتور یکی دیگر از هواپیماهای این شرکت هواپیمایی خبرساز شد.

سلامت نیوز: چند روز بعد از حادثه عجیبی که برای هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ شرکت ماهان که از تهران عازم بندرعباس بود افتاد و موتور آن در جنوب غرب پایتخت از بدنه هواپیما جدا شد، آتش گرفتن و از کار افتادن موتور یکی دیگر از هواپیماهای این شرکت هواپیمایی خبرساز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، روز پنجشنبه 23مهر ماه، ساعتی بعد از فرود اضطراری هواپیمای تهران- بندرعباس شركت ماهان كه به‌دلیل جدا شدن موتور از بدنه اتفاق افتاد این خبر بازتاب‌های مختلفی داشت. فرامرز سروی معاون مهندسی و تعمیرات شركت هواپیمایی ماهان این حادثه را عادی دانست اما برخی كارشناسان صنعت هوایی این حادثه نادر را لطمه بزرگی به حیثیت صنعت هوایی دانستند.

درحالی‌كه اظهارنظرها درباره این حادثه كمی فروكش كرده بود حادثه دیگری برای هواپیماهای شركت هواپیمایی ماهان رخ داد. این حادثه به پرواز شماره 064 یكشنبه شب هواپیمایی ماهان از دوبی به مقصد تهران بر می‌گردد. ساعت22 یكشنبه دقایقی بعد از آنكه هواپیمای ایرباس ماهان با حدود 200مسافر فرودگاه دوبی را به مقصد تهران ترك كرد یكی از موتورهای هواپیما دچار نقص فنی شد و خلبان وقتی پی برد نقص اساسی در سیستم جلوبرنده موتور اتفاق افتاده تصمیم به فرود اضطراری گرفت.

یكی از مسافران این پرواز در این‌باره به همشهری گفت: حدود 10دقیقه از پرواز هواپیما می‌گذشت كه هواپیما تكان‌های شدیدی خورد. من كه كنار پنجره نشسته بودم یكی از موتورها را دیدم كه آتش گرفته بود. باورش سخت بود اما من شعله‌های آتش موتور را دیدم. من و بقیه مسافران خیلی ترسیده بودیم اما چند دقیقه بعد آتش خاموش شد وخلبان گفت یكی از موتورها از كار افتاده و در حال بازگشت به دوبی هستیم. وی ادامه داد: وقتی هواپیما فرود آمد آتش‌نشانان و امدادگران روی باند فرودگاه آماده بودند اما خوشبختانه حادثه دیگری اتفاق نیفتاد و هواپیما به سلامت فرود آمد و رفتار خوب مهمانداران و خدمه هواپیما باعث آرامش همه مسافران شد و یك روز بعد با پرواز جایگزین به تهران برگشتیم.

در همین حال یكی از كارشناسان صنعت هوایی در این‌باره به همشهری گفت: این دومین حادثه طی چند روز اخیر برای هواپیماهای شركت ماهان است. در جریان این حادثه یكی از موتورهای هواپیما به‌دلیل ایجاد مشكل عمده در سیستم جلوبرنده از مدار خارج شد و هواپیما فقط از نیروی یكی از موتورها استفاده می‌كرد. باید بررسی شود كه چرا چنین اتفاقاتی در فواصل زمانی بسیار كم در حال تكرار است.

وی ادامه داد: بار روانی ناشی از جدا شدن قطعات موتور هواپیمای بوئینك747 و سقوط آن در حوالی مناطق مسكونی جنوب غرب تهران و بالا رفتن تعداد سوانح هوایی و حوادث خطرناك موجب كاهش اعتبار صنعت هوایی كشور شده و نیاز به انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تكرار این نوع حوادث دارد كه این وظیفه بر عهده ساختارهای نظارتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha