مسول نظارت ، کنترل و مبارزه با جانوران موذی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل گفت : در طرح ناحیه ای مبارزه با موش که از 13 تا 23 تیرماه در تمام نواحی تهران ، 15 هزار لاشه موش جمع آوری شد.

اردوان پورمحمدی با بیان این مطلب اظهار داشت : با توجه به اطلاع رسانی گسترده و استقرار پایگاه های اطلاع رسانی در این خصوص ، پیش بینی به دست آمدن این تعداد لاشه را داشتیم.

وی با بیان اینکه در این طرح 4 تا 5 هزار تله نیز به شهروندان تحویل شد افزود : بیش از 500 لاشه موش نیز از طریق مبارزه مکانیکی و تله های چسبی جمع آوری شد .

پورمحمدی ادامه داد : آمار به دست آمده از لاشه ها تا هفته دوم مرداد ماه نیز متغیر خواهد بود و دلیل آن خوردن طعمه های  شیمیایی یا گیرافتادن در تله های خانگی در روزهای آخر طرح است.

مدیراجرایی طرح مبارزه با موش با اشاره به اینکه بافت محیطی و طبیعی مناطق در میزان جمعیت موش ها بسیار موثر است یادآورشد : دراین طرح ، بیشترین لاشه ها از مناطق 12 ، 15 ، 16 ، 18 ، 19 و 20 جمع آوری شد که البته منطقه 18 تقریبا در صدر قرار گرفت ، همچنین کمترین لاشه ها از مناطق 5، 8 ، 13 ، 21 و 22 به دست آمده است که بافت محیطی و طبیعی این مناطق نیز در این مساله تاثیر گذار است.

وی ادامه داد : در طرح مبارزه با موش که ماه گذشته و بدون اطلاع رسانی به شهروندان و طبق فعالیت روتین انجام یافته بود ، تعداد 13 هزار لاشه جمع آوری شد .

پورمحمدی آموزش شهروندی را ازمهمترین نکات در طرح مبارزه با موش دانست و خاطرنشان کرد : آموزش به شهروندان و استقرار پایگاه های اطلاع رسانی در زمان اجرای طرح های گسترده ، موجب بروز رفتار پیشگیرانه در شهروندان شده که در طول زمان تاثیر خود را در کاهش جمعیت این جانواران نشان خواهد داد.

مدیراجرایی طرح مبارزه با موش افزود : دراین طرح که با همکاری نواحی انجام شد ،مباحث آموزشی با حضور کارشناسان در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ برای کودکان و نوجوانان برپا شد همچنین با همکاری شورایاران محلات ، نکات آموزشی به شهروندان ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha