چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 165229

اگر تصمیم گرفته اید از راه درست بدن خود را پاکسازی کنید جای درستی آمده اید. ورزش کردن، قطع مصرف الکل ( در صورت مصرف ) و قندهای تصفیه شده، و استفاده از یک برنامه غذایی سالم می تواند معجزه کند. در کنار اینها مقداری کمک اضافه نیز ضرری ندارد. در ادامه غذاهای سالمی که خاصیت تمیز کنندگی طبیعی دارند را به شما معرفی می کنیم.

سلامت نیوز:  اگر تصمیم گرفته اید از راه درست بدن خود را پاکسازی کنید جای درستی آمده اید. ورزش کردن، قطع مصرف الکل ( در صورت مصرف ) و قندهای تصفیه شده، و استفاده از یک برنامه غذایی سالم می تواند معجزه کند. در کنار اینها مقداری کمک اضافه نیز ضرری ندارد. در ادامه غذاهای سالمی که خاصیت تمیز کنندگی طبیعی دارند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، این موارد را در کنار وعده های خود میل کنید تا بدنتان سم زدایی شود.


شاهی آبی ( آب تره )

دفعه بعد که سالاد درست کردید مقدار از این شاهی آبی تند به آن اضافه کنید، تا رادیکال های آزاد را از سلول های بدنتان دور کند، به انرژی گرفتن آنزیم های تمیز کننده در کبد کمک کند، و از آنجا که یک ادرار آور طبیعی نیز هست سموم را دفع کند.

آب لیمو

لیمو ها منبعی غنی از ویتامین C هستند، که به عنوان سم زدا شناخته می شود و همچنین به بدن برای سوزاندن چربی نیز کمک می کند. دکتر فرانک لیپمن، متخصص تغذیه، توصیه می کند هر روز صبح یک لیوان مخلوط آب و آب لیمو بنوشید تا بدن را قلیایی کند و به هضم کمک کند.

برگ های سبز تیره

راه های فراوانی وجود دارد که برگ های سبز تیره را وارد برنامه غذایی خود کنید – خام بخورید، به آب مرغ اضافه کنید، آبشان را بگیرید، و یا با مقداری روغن زیتون سرخشان کنید. برگ های سبز سطح کلروفیل را در مسیر گوارش افزایش می دهند، که به بدن کمک می کند سموم محیطی را بهتر دفع کند.

میوه های تازه

سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان، فیبر و هر چیز خوبه دیگری که می توانید نام ببرید، میوه برای یک برنامه غذایی سالم ضرورث است. اگر با بدن خود رفتار خوبی نداشته اید بهترین راه برای جبرانش یک ظرف میوه تازه است.

کلم

در بسیاری از فرهنگ ها هنگام سال جدید کلم را برای خوش اقبالی و کامیابی استفاده می کنند، اما کلم به خاطر خواص تمیز کنندگی کبد نیز شناخته شده است. کلم، سیب، و گردو را با هم مخلوط کنید تا وعده ای سالم و البته دوست با کبد میل کرده باشید.

کنگر فرنگی

تحقیقات بی شماری تا به حال نشان داده اند که کنگر فرنگی به بهبود کبد سالم و عملکرد کیسه صفرا کمک می کند. کنگر فرنگی همچنین سرشار از سینارین است، که به افزایش تولید صفرا، پیشگیری از سوء هاضمه، و هضم سالم کمک می کند. اگر به دنبال غذایی تمام عیار برای سم زدایی هستید کنگر فرنگی چیزیست که به دنبالش هستید.

چغندر

فیبر موجود در چغندر به افزایش تولید آنزیم های آنتی اکسیدان در کبد کمک می کند، که باعث می شود کبد و کیسه صفرا بتوانند راحت تر صفرا را از بدن دفع کنند.


زنجبیل و سیر

زنجبیل و سیر دوستان خوب کبد هستند، چون به آن کمک می کنند از شر رادیکال های آزاد که در بدن ساخته می شوند خلاص شود. سعی کنید تا جایی که ممکن است در غذاهای خود از این دو استفاده کنید.


چای سبز

اگر دوست دارید زیاد نوشیدنی استفاده کنید، چای سبز بسیار مناسب است. چای سبز سرشار از کاتچین – یک فلاونوئید – است که فعالیت کبد را افزایش می دهد و ساخت آنزیم های سم زدا را افزایش می دهد.


غلات کامل

انتخاب غلات کامل به جای غلات تصفیه شده باید بخشی از هر برنامه غذایی باشد. غلات کامل علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند، مقادیر زیادی فیبر نامحلول نیز دارند، که کمک می کند بدن منظم بماند. اگر سعی می کنید بدنتان را از سموم خالی کنید، نباید دچار نفخ یا یبوست باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha