چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 165239

توصیه کارشناسان سلامت روان بر این است که افسردگی یا اضطراب باید سریعاً درمان شود چون در غیر این صورت هر ابتلا به هر کدام از این بیماری‌ها، دیگری را هم به همراه دارد.

سلامت نیوز: توصیه کارشناسان سلامت روان بر این است که افسردگی یا اضطراب باید سریعاً درمان شود چون در غیر این صورت هر ابتلا به هر کدام از این بیماری‌ها، دیگری را هم به همراه دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، این در حالی است که نیمی از افراد مبتلا به افسردگی با درجاتی از اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند و هنوز مشخص نیست چرا این دو بیماری با هم توامان هستند. مبتلایان به اختلالات اضطرابی از قبیل اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال اضطراب منتشر، اختلال وسواس، و ... تلفات عاطفی بزرگ ناشی از افسردگی را تجربه می‌کنند.


روان شناسان تنها می‌توانند ادعا کنند که ممکن است یک استعداد ژنتیکی، رابط بین افسردگی و اختلالات اضطرابی باشد. همچنین افرادی که اختلال استرس بعد از سانحه را تجربه می‌کنند، با احتمال بیشتری به افسردگی اساسی مبتلا خواهند شد.


علائم و نشانه‌های اضطراب و افسردگی توامان عبارت‌اند از: ترس غیر منطقی و نگرانی، علائم فیزیکی مانند ضربان قلب سریع، خستگی، سردرد، گرگرفتگی، تعریق، درد شکمی، اشکال در تنفس، بی خوابی، تغییر در وضع غذا خوردن به صورت پرخوری یا کم خوری، مشکلات حافظه، تصمیم گیری و یا غلظت احساسات، از دست دادن علاقه به فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها، احساس خستگی، ناتوانی برای استراحت و حملات هراس.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha