عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یكی از ضعف‌های تأمین اجتماعی در كشور ما این است كه برخی از افراد از چند طریق بیمه می‌شوند در حالی‌ كه از تسهیلات بسیار اندكی بهره‌مند هستند.

جبار كوچكی نژاد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حمایت‌های تأمین اجتماعی از مردم كشور به عنوان یك اصل مهم در دیدگاه نمایندگان مجلس همواره وجود داشته است و بسیاری از كشورهای دنیا در بحث تأمین اجتماعی، بیمه را یكی از محورهای رفاهی مردم خود قرار داده‌اند؛ ما نیز باید تأمین اجتماعی را همگانی كنیم تا تمام مردم در بخش‌های مختلف شامل كارگران، زنان خانه‌دار، قالیبافان و هر فردی كه در این كشور حضور دارد از آن بهره‌مند شود.
وی با اشاره به اینكه خانه‌داری شغلی بسیار حساس، شریف و مؤثر در سلامت خانواده است، افزود: تأمین اجتماعی باید به تمام افراد تعمیم یابد؛ زنان خانه‌دار نیز كه در استحكام خانواده نقش بسزایی ایفا می‌كنند باید از آن برخوردار شوند.
كوچكی نژاد ادامه داد: یكی از ضعف‌های تأمین اجتماعی در كشور ما این است كه برخی از افراد از چند طریق بیمه می‌شوند در حالی‌ كه از تسهیلات بسیار اندكی بهره‌مند هستند بنابراین باید تأمین اجتماعی تا جایی گسترش یابد كه تمام افراد از یك جا بیمه شوند.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه در خصوص بودجه این طرح گفت: دولت تعهداتی را در قبال گسترش تأمین اجتماعی در كشور دارد كه قانون اساسی و قوانین تنظیم شده نیز آن را تأیید می‌كنند؛ بنابراین اگر دولت در جایی كسری اعتبار ببیند، می‌تواند در بودجه سالانه خودش آن را اصلاح كند. طرح بیمه زنان خانه‌دار نیز با كسری بودجه و اعتبار همراه است.
وی خاطرنشان كرد: در بعضی از كشورها مانند سوِِِئد، تمام افراد تحت پوشش بیمه قرار دارند و تفاوتی میان زنان خانه‌دار و دیگر افراد وجود ندارد در حالی‌كه در برخی از كشورها مانند چین، تأمین اجتماعی بسیار ضعیف است و بسیاری از گروه‌ها مانند كارگران نیز تحت پوشش بیمه نیستند. بنابراین نگاه كشور ما نیز نسبت به تأمین اجتماعی باید اصلاح شود..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha