شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 165390

سلامت نیوز:دکتر رضا حشمت محقق و پژوهشگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به خاصیت نارنگی اظهار داشت: نارنگی به خاطر آنتی اکسیدان‌ موجود در آن و همچنین غنی بودن از ویتامین‌های Aو B وc سبب شادی و نشاط قلب شده و کارهای قلب و عروق را آسان می‌کند‌. 
وی بیان کرد: نارنگی 100 نوع بیماری را درمان می‌کند و پوست آن برای درمان و سلامتی بدن بسیار مفید است به طوری که با خوردن پوست نارنگی کلسترول مضر کاهش یافته و آنزیم موجود در پوست آن، سلولهای سرطانی را دفع و از بین می‌برد. 
این محقق ادامه داد: مصرف نارنگی سبب تقویت معده شده و نفخ و حالت تهوع را از بین می‌برد و همچنین مصرف این میوه زمستانی سبب زیبایی پوست و مو و بر طرف شدن چین و چروک می‌شود و همچنین این میوه به علت غنی بودن از پتاسیم برای افرادی که از کمبود این ویتامین رنج می‌برند بسیار مفید و موثر است. حشمت اضافه کرد: با مصرف نارنگی می‌توان به بر طرف شدن تب و تراکم خون در کبد کمک بزرگی کرد و این میوه خوش طعم برای افرادی که از سرگیجه رنج می‌برند داروی خوبی محسوب می‌شود. 
وی ابراز داشت: نارنگی برای درمان بیماری‌هایی همچون چاقی، برونشیت، التهاب ریه، زکام ، آسم، فشار خون بالا ، بیماری‌های مختلف پوستی، اختلالات گوارشی، عصبی و استرس مفید است و بر اساس طب چینی پوست نارنگی سبب بر طرف کردن اختلالات طحال و ریه می‌شود.
حشمت در پایان گفت: مصرف زیاد نارنگی زردی به همراه دارد و مصرف زیاد این میوه به علت خاصیت اشتها آوری‌اش برای افراد چاق که در حال رژیم هستند مناسب نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha