پژوهشگران درمطالعات خوددریافتند که ماده موسوم به پاریتین موجوددرگلسنگ های خزه مانند تنه و شاخه های درختان مرکباتی همچون لیمو، پرتقال ونارنج، می تواند برای ساخت داروهای ضدسرطان مورد استفاده قرار گیرد.

سلامت نیوز:پژوهشگران درمطالعات خوددریافتند که ماده موسوم به پاریتین موجوددرگلسنگ های خزه مانند تنه و شاخه های درختان مرکباتی همچون لیمو، پرتقال ونارنج، می تواند برای ساخت داروهای ضدسرطان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در این مطالعات، دانشمندان موسسه مطالعات سرطان دانشگاه اموری در ایالت جورجیا آمریکا کشف کردند که پاریتین که با نام فیشن physcion نیز شناخته می شود قادر به کُند کردن روند رشد سلول های سرطان خون لوسمی و نابودی آنها است.
همچنین،پژوهشگران در مطالعات آزمایشگاهی خود دریافتند که این ماده قادر به نابود کردن بخش عمده ای از سلول های سرطانی موجود در نمونه های خونی بوده و هیچ نوع عارضه نامطلوب و ماده سمی نیز در خون تولید نمی کند .


سرپرست این پژوهش ها در حین بررسی خواص بازدارنده متابولیک آنزیم ۶PGD به طور تصادفی خاصیت ضدسرطانی ماده پاریتین را کشف کرد. 
«جینگ چن» در رابطه با این موضوع می گوید: «این بخش از اثر واربورگ موجب تغییر ساختار سوخت و ساز سلول های سرطانی شده  و ما دریافتیم که آنزیم ۶PGD نقش مهمی در سوخت و ساز سلول های سرطانی در انواع مختلف سرطان دارد.»


تیم پژوهشی این موسسه مطالعاتی سرطان برای بررسی دقیق تر این تاثیرات، اقدام به نمونه برداری از بافت های سرطانی یک بیمار مبتلا به سرطان خون کردند که این بیماری در وی به مرحله حاد رسیده بود. پژوهشگران پس از کشت این سلول ها در محیط آزمایشگاه به آنها ماده موسوم به پاریتین را اضافه کرده و پس از ۴۸ ساعت دریافتند که بیش از نیمی از سلول های سرطانی در نمونه مورد کشت قرار گرفته، به طور کامل از بین رفته و همچنین هیچ کدام از سلول های خونی سالم، آسیب ندیده اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha