پیشخدمت جوان بعد از گرفتن كارت و رمز عابربانك از مشتریان رستوران‌های ایتالیایی ناگهان غیبش می‌زد. این متهم سابقه‌دار 35 ساله كه شهروز نام دارد بعد از آزادی از زندان در دومین سرقتش به دام افتاد اما چند روز بعد با گذاشتن فیش حقوقی آزاد شد و به همین شیوه از مشتریان هفت رستوران دیگر سرقت كرد.

سلامت نیوز: پیشخدمت جوان بعد از گرفتن كارت و رمز عابربانك از مشتریان رستوران‌های ایتالیایی ناگهان غیبش می‌زد. این متهم سابقه‌دار 35 ساله كه شهروز نام دارد بعد از آزادی از زندان در دومین سرقتش به دام افتاد اما چند روز بعد با گذاشتن فیش حقوقی آزاد شد و به همین شیوه از مشتریان هفت رستوران دیگر سرقت كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، چندی قبل به مأموران پلیس پایتخت خبر دادند پیشخدمت رستوران ایتالیایی در شمال شهر پس از سرقت كارت عابر بانك یكی از مشتریان از رستوران گریخته است. با اعلام این خبر مأموران پلیس در محل به تحقیق پرداختند. شاكی گفت: من و همسرم مشتری همیشگی این رستوران هستیم. ساعتی قبل پس از خوردن شام پیشخدمت رستوران كه پسر جوان تازه‌واردی بود، صورتحساب غذا را روی میز ما قرار داد. من هم كارت عابربانكم را به همراه رمزش در اختیار پیشخدمت گذاشتم تا پس از برداشت پول صورتحساب، آن را به من بر گرداند. پیشخدمت‌دقایقی بعد دوباره پیش ما آمد و گفت دستگاه كارت خوان مشكل دارد باید كمی صبر كنیم و ما قبول كردیم. من منتظر پیشخدمت بودم كه كارت را به من برگرداند كه پیامكی از بانك به گوشی‌ام فرستاده شده كه نوشته بود مبلغ 3 میلیون تومان از حسابم به كارت دیگری منتقل شده است. در حالی كه شوكه شده بودم، پیامك دیگری آمد كه معلوم شد 200 هزار تومان دیگر هم از حسابم برداشت شده است. ابتدا فكر كردم مدیر رستوران اشتباهی این مبلغ را از حسابم برداشت كرده است به همین خاطر به سرعت به سراغ مدیر رستوران رفتم و موضوع را به اوگفتم كه متوجه شدیم پیشخدمت پس از سرقت كارت عابرم از رستوران گریخته و این مبلغ را از حسابم برداشت كرده است.  صاحب رستوران هم گفت: روز قبل برای استخدام پیشخدمت رستوران در روزنامه آگهی دادم تا اینكه امروز عصر پسر جوانی با رستوران تماس گرفت و گفت در این كار حرفه‌ای است. ساعتی بعد به رستوران آمد با امتحانی كه از او گرفتم متوجه شدم در این كار ماهر است به همین خاطر با استخدامش موافقت كردم اما وقتی از او مدارك شناسایی خواستم، مدعی شد مداركش را در خانه‌شان جا گذاشته و فردا با خودش می‌آورد.
 او اصرار داشت از همان لحظه شروع به كار كند و من هم قبول كردم تا اینكه الان متوجه شدم كارت عابربانك یكی از مشتریان را سرقت كرده است.
   آغاز تحقیقات پلیسی به دستور بازپرس نصرتی
با طرح این شكایت تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی زیر نظر قاضی نصرتی، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تحقیقات خود را برای شناسایی سارق جوان آغاز كردند.
در حالی‌كه تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مأموران پلیس با چندین شكایت مشابه دیگر مواجه شدند. بررسی شكایت شاكیان نشان می‌داد تمامی سرقت‌ها به همین شیوه از مشتریان رستوران‌های ایتالیایی شمال پایتخت از سوی یك پیشخدمت تازه استخدام شده صورت گرفته است.
 
  سرقت كارت مشتری رستوران ساعتی پس از استخدام
شاكی دیگری گفت: من صاحب یك رستوران ایتالیایی در حوالی فرمانیه هستم. من مشتریان ایرانی و خارجی زیادی دارم برای همین همیشه پیشخدمت‌های باتجربه استخدام می‌كنم.
چند روز قبل یكی از پیشخدمت‌های رستوران به دلایلی تسویه‌حساب كرد و رفت. پس از این من در روزنامه آگهی استخدام دادم تا اینكه پسر جوانی برای استخدام به رستورانم مراجعه كرد. با اطلاعاتی كه درباره غذاهای ایتالیایی داشت، معلوم بود مهارت كافی را دارد. قرار شد از روز بعد شروع به كار كند اما وقتی با اصرارش روبه‌رو شدم قبول كردم از همان لحظه مشغول به كار شود.
وی ادامه داد: هنوز ساعتی نگذشته بود كه اولین مشتری‌ام كه خارجی بود كارت عابرش را برای پرداخت صورتحساب در اختیارش قرار داد و ناگهان او ناپدید شد. پس از این پیامك‌هایی از بانك به تلفن مشتری‌ام فرستاده شد كه نشان می‌داد وی 3 میلیون و 200 هزار تومان از حساب مشتری‌ام برداشت كرده است.
در حالی كه هر روز بر تعداد شاكیان این سارق حرفه‌ای افزوده می‌شد، مأموران پلیس دریافتند وی علاوه بر سرقت كارت عابر هفت مشتری رستوران‌های ایتالیایی ، خودروی پژو 206 صاحب یك رستوران و كارت عابر‌بانك یك مبل‌فروشی را هم سرقت كرده است.

   5 ساعت بعد از استخدام خودروی 206‌ مرا سرقت كرد
صاحب رستوران با طرح شكایتی گفت: رستوران ایتالیایی من در خیابان دربند است. من به یك پیشخدمت نیاز داشتم، به همین خاطر در روزنامه آگهی استخدام دادم. روز حادثه پسر جوانی به رستورانم مراجعه كرد و گفت كه چندین سال سابقه كار در رستوران‌های ایتالیایی دارد. پس از اینكه متوجه شدم مهارت كافی را در این كار دارد با استخدامش موافقت كردم. پس از اینكه فرم استخدام را پر كرد، كارت معافیتی را به عنوان ضمانت تحویل من داد و بعد هم شروع به كار كرد. پنج ساعتی از استخدامش گذشته بود اما هنوز مشتری به رستوانم مراجعه نكرده بود كه من سوئیچ خودروم را داخل كشو رستوران گذاشتم و برای انجام كاری به مغازه همسایه رفتم. وقتی برگشتم متوجه شدم خودرو 206‌ من سرقت شده است. پس از این فهمیدم پیشخدمت تازه استخدام شده یكی از كارگران رستوران را فریب داده و كارت معافیتش را گرفته و بعد هم با برداشتن سوئیچ خودرو را سرقت كرده است.

   خرید گوشی میلیونی با سرقت عابربانك مرد مبل‌فروش
مرد مبل‌فروشی در شكایت از سارق حرفه‌ای گفت: مدتی بود به یك فروشنده ماهر برای مبل‌فروشی نیاز داشتم، به همین خاطر آگهی روی شیشه مغازه‌ام چسبانده بودم تا اینكه روز حادثه پسر جوانی به مغازه‌ام مراجعه كرد و مدعی شد چندین سال سابقه كار در مبل‌فروشی را دارد. او با چرب زبانی مرا فریب داد و من هم او را استخدام كردم. وی ادامه داد: ساعتی بعد كارت عابرم را از كیفم بیرون آوردم تا شماره‌اش را برای یكی از دوستانم بخوانم و بعد هم كارت را داخل كشو میز كارم گذاشتم تا اینكه یك مشتری وارد مغازه شد و من سرگرم معرفی مدل مبلی شدم كه پسر جوان به بهانه سیگار كشیدن از مغازه بیرون رفت. لحظاتی بعد چندین پیامك از بانك به گوشی‌ام فرستاده شد كه فهمیدم 4میلیون و 500 هزار تومان از حسابم برداشت شده است. پس از این بلافاصله به بانك مراجعه كردم و حسابم را مسدود كردم كه متوجه شدم وی پس از سرقت كارتم 3 میلیون تومان را به حسابی منتقل و یك میلیون و 500  هزار تومان هم از موبایل‌فروشی یك گوشی همراه خریده است.

   دستگیری متهم با خودروی سرقتی
سرانجام مأموران در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی متهم شدند. بررسی‌ها نشان داد متهم كه چندین سابقه سرقت در پرونده‌اش ثبت شده چند ماه قبل، بعد از آزادی از زندان در دومین سرقتش از مشتری یكی از رستوران‌ها به دام افتاده اما بعد از دو هفته با گذاشتن یك فیش حقوقی از زندان آزاد شده و دوباره از مشتریان هفت رستوران ایتالیایی سرقت كرده است. بدین ترتیب مأموران متهم را چند روز قبل هنگامی كه با خودروی سرقتی در حال عبور از یكی از خیابان‌ها بود، شناسایی و دستگیر كردند.  متهم پس از اینكه به جرم خود اعتراف كرد به دستور قاضی نصرتی برای تحقیقات بیشتر در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

گفت‌وگو با متهم
چند سال داری؟
35 سال
معتادی؟
نه فقط گاهی سیگار می‌كشم.
چی شد كه دست به سرقت زدی؟
وسوسه شدم.
بیشتر توضیح بده؟
سال 90 در یك رستوران ایتالیایی به عنوان پیشخدمت شروع به كار كردم. دو سالی گذشت تا اینكه در كارم حرفه‌ای شدم اما یك روز وقتی یكی از مشتریان كارت عابرش را در اختیارم گذاشت تا صورتحسابش را پرداخت كنم، وسوسه شدم و كارت عابر بانك را سرقت كردم اما خیلی زود دستگیر شدم و به مدت دو سال روانه زندان شدم.
كی از زندان آزاد شدی؟
چند ماه قبل از زندان آزاد شدم و دوباره تصمیم گرفتم از مشتریان رستوران‌های ایتالیایی سرقت كنم . به همین خاطر هر روز آگهی روزنامه را نگاه می‌كردم و به رستوران‌های ایتالیایی كه آگهی استخدام پیشخدمت داده بودند، مراجعه می‌كردم. از آنجایی كه در كارم حرفه‌ای بودم خیلی زود نظر صاحب رستوران را جلب می‌كردم و همان ساعت استخدام می‌شدم. وقتی از من كارت شناسایی درخواست می‌كردند، مدعی می‌شدم كه در خانه جا گذاشته‌ام و فردا همراه خودم می‌آورم و صاحب رستوران هم قبول می‌كرد.
چگونه سرقت می‌كردی؟
اولین مشتری كه كارت عابر را به من می‌داد به بهانه سیگار كشیدن از رستوران بیرون می‌آمدم و فرار می‌كردم و بعد هم در اولین عابر بانك 3میلیون تومان از كارت سرقتی به حسابم منتقل و 200 هزار تومان هم برداشت می‌كردم.
در بازجویی‌ها گفته بودی بعد از آزادی از زندان در دومین سرقت دستگیر شدی اما دو هفته بعد دوباره آزاد شدی. توضیح بده؟
پس از اینكه از زندان آزاد شدم از طریق آگهی روزنامه در رستوران ایتالیایی در حوالی سعادت‌آباد استخدام شدم و ساعتی بعد با سرقت كارت عابربانك مشتری فرار كردم. یك هفته بعد با آگهی استخدام رستوران ایتالیایی در جردن مواجه شدم و بلافاصله به رستوران مراجعه كردم اما وقتی با مدیر رستوران روبه‌رو شدم دیدم این رستوران شعبه دوم همان رستوران سعادت‌آباد است كه هفته قبل از آنجا سرقت كرده بودم. بعد از آن بود كه مدیر رستوران مرا تحویل مأموران پلیس داد. پس از آن به دستور قاضی روانه زندان شدم كه یكی از دوستانم برای من فیش حقوقی گذاشت و آزاد شدم.
چی شد كه خودروی صاحب یكی از رستوران‌ها را سرقت كردی؟
در آن رستوران چند ساعتی كار كردم اما مشتری نیامد تا اینكه تصمیم گرفتم خودرو صاحب رستوران را سرقت كنم.
از مبل‌فروشی چگونه سرقت كردی؟
آن روز كارت عابر یكی از مشتریان را سرقت كرده بودم و در حال عبور از آن محل بودم كه آگهی استخدام روی شیشه مبل‌فروشی نظرم را جلب كرد. همان لحظه تصمیم گرفتم به بهانه استخدام از مبل‌فروشی سرقت كنم. وقتی صاحب مبل‌فروشی كارت عابرش را از كیفش بیرون آورد تا برای من شارژ تلفن همراه بگیرد، متوجه رمز كارتش شدم. لحظاتی بعد او كارتش را داخل كشوی میزش قرار داد و من هم در فرصتی آن را سرقت كردم.
خانواده‌ات خبر دارند دستگیر شده‌ای؟
پدر و مادرم از هم جدا زندگی می‌كنند و من هم با مادرم زندگی می‌كردم تا اینكه مادرم مرا از خانه‌اش بیرون كرد، به همین خاطر من خانه مجردی گرفتم و مادرم بعد از این در جریان كار‌های من نیست.
چرا تو را از خانه‌اش بیرون كرد؟
من از بچگی او را اذیت می‌كردم. یادم است دوره راهنمایی بودم كه از كیفش بدون اجازه پول برمی‌داشتم. اذیت‌های من ادامه داشت تا اینكه مجبور شد مرا از خانه‌اش بیرون كند.
بعد از اینكه از زندان آزاد شوی چه تصمیمی داری؟
اگر مادرم مرا ببخشد پیش او می‌روم و قول می‌دهم كه سرقت نكنم اما اگر نبخشد نمی‌دانم چه سرنوشتی در انتظارم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha